kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

استان قزوین از کمبود 1200 تخت بیمارستانی رنج می‌برد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین با داشتن یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت نیازمند 3 هزار تخت است که‌ از کمبود 1200 تخت بیمارستانی رنج می‌برد.

قزوین- خبرنگار کیهان:

منوچهر مهرام در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: در سطح بیمارستان‌های استان قزوین در مجموع نزدیک به 1800 تخت وجود دارد که 1064 تخت در 8 بیمارستان دولتی، 323 تخت در بیمارستان تامین اجتماعی، 343 تخت در 4 بیمارستان خصوصی و 70 تخت در بیمارستان خیریه الوند مورد استفاده می‌باشد.
مهرام با اشاره به پیگیری راه‌اندازی مرکز درمان و رادیوتراپی سرطان در استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر سالانه بیش از یک هزار و 500 مورد سرطان شناسایی می‌شود که بیماران مراحل درمان و رادیوتراپی خود را در سایر استانها پیگیری می‌کنند و تلاش ما بر این است تا این مرکز مهم تا 2 سال آینده در استان به بهره‌برداری برسد تا نیازمندان به این نوع از خدمات پزشکی مجبور نباشند برای دریافت این خدمات به تهران و یا استان‌های دیگر مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اجرای کامل و بدون نقص طرح تحول نظام سلامت را نیازمند منابع مالی و وصول مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی از سازمان‌های بیمه‌گر دانست و گفت: تا پایان مردادماه سال جاری سازمان‌های بیمه‌گر 800 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی قزوین بدهی دارند که این موضوع مربوط به بیمه‌های استان قزوین نیست و پرداخت نشدن اعتبارات ملی، باعث این وضعیت برای بیمه‌ها در استان قزوین شده است.
مهرام در خصوص راه‌اندازی مراکز درمانی و بیمارستان شهر تاکستان گفت: مراکز درمانی و اورژانس در سطح استان در حال تکمیل و تجهیز شدن هستند و بیمارستان تاکستان هم در حال تکمیل و تجهیز است.