kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
امام جمعه موقت اهواز:

کم‌ آبی خوزستان به دلیل انتقال آب رودخانه‌هاست

امام جمعه موقت اهواز، عمده کم‌آبی در خوزستان را ناشی از انتقال آب از سرشاخه‌ رودخانه‌های این استان دانست و توقف اجرای طرح‌های انتقال آب را خواستار شد.


آیت‌الله محسن حیدری افزود: بخشی از کمبود آب در خوزستان به دلیل خشکسالی است که تمام کشور را فرا گرفته اما قسمت عمده آن به دلیل سوءمدیریت و سوءتدبیر است.
وی انتقال آب‌ از سرشاخه رودخانه‌های خوزستان را از عمده عوامل کمبود آب در این استان ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون آب از سرشاخه رودخانه‌های کارون، دز و کرخه به سایر استان‌ها منتقل می‌شود که این آب نه تنها برای مصارف آشامیدن نیست بلکه برای مصرف صنایع، کشاورزی و پرورش ماهی در این استان‌ها است.
حیدری گفت: به دلیل کمبود آب در خوزستان، کشاورزی (کشت تابستانه) ممنوع شده اما در استان‌های دیگر کشاورزی انجام می‌شود و این مسئله بی‌عدالتی و بی‌قانونی است.
وی اضافه کرد: در مصوبه شورای عالی آب، انتقال آب به جز برای مصارف آشامیدن ممنوع اعلام شده اما طبق اخبار دقیقی که داریم انتقال آب از رودخانه‌های خوزستان برای تامین نیازهای کشاورزی، صنعت و آبزی پروری بوده است.
حیدری گفت: رئیس‌جمهور در سفر به خوزستان وعده کرد که آب کارون به جز برای آشامیدن منتقل نمی‌شود اما خلاف این وعده دارد اتفاق می‌افتد.