kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

مدرسه‌ای در میبد با قدمت 60 سال

مدیر آموزش و پرورش میبد گفت: مدرسه بهرام گشتاسب به‌دلیل قدمت زیاد و معماری سنتی جزو طرح‌های مدارس ماندگار شناخته شده و قرار است بعد از بهسازی به عنوان مدرسه ماندگار کشور معرفی شود.


محسن موحدی‌فرد افزود: این مدرسه از واحدهای آموزشی شهرستان میبد است که امیدواریم بعد از تعمیر و بازسازی تا 25 سال آینده نیاز به بازسازی نداشته باشد.
وی اظهار کرد: مدرسه بهرام گشتاسب میبد که بیش از 60 سال قدمت دارد در روستای حسن‌آباد از روستاهای بخش بفروئيه و در 5 کیلومتری شهرستان میبد قرار دارد و دارای معماری سنتی است که قدمت آن به سال 1329 برمی‌گردد.
موحدی‌فرد با بیان اینکه 80 درصد مدارس شهرستان میبد خیری هستند، خاطرنشان کرد: اما کمتر خیری پیدا می‌شد که به بازسازی مدارس کمک کند و دکتر اسلامی که یکی از دانش‌آموزان دهه 1350 این مدرسه بودند امروز هزینه بازسازی این مدرسه را برعهده گرفتند و کار تعمیر و بازسازی این اثر تاریخی انجام شده است.
محمد اسماعیلی با بیان اینکه تا به حال بالغ بر 900 میلیون ریال برای بازسازی این مدرسه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای بازسازی پشت بام و فضای سبز این مدرسه هنوز به یک و نیم میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی ادامه است: این مدرسه دارای 10 هزار متر زمین و زیربنای 700 متر مربع است و قرار است سالن ورزشی هم در آن احداث شود.