kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

دانشجوی شهید حسین توسلی( دانشگاه در جبهه - ۱۲۰)


شهيد حسين توسلي در فروردین ماه 1334 در شهرستان نور متولد شد. وی پس از پايان دوران تحصيل و گذراندن دوره تربيت در اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس در سمت مقدس دبيري به تعليم و نشر حقايق اسلام پرداخت و مدتي نيز در سمت معاونت اداره آن شهرستان خدمت نمود. اعتقادات عميق مذهبي و علاقه شديدش به انقلاب و رهبر موجب شده بود كه دلسوزانه در خدمت انقلاب باشد و از ماه‌هاي آغاز جنگ تحميلي داوطلبانه مكرر به جبهه اعزام شد. پس از آنكه از رشته زمين‌شناسي دانشگاه انصراف داد در سال 62 وارد دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران شد و در رشته الهيات  و معارف اسلامي به تحصيل خود ادامه داد. نامبرده در یکی از اعزام‌های خود به منطقه عملیاتی هور‌العظیم در اردیبهشت ماه 65 به فیض شهادت نائل آمد.
در فرازهایی از وصیت‌نامه شهید دانشجو «حسین توسلی» آمده است:
از سرگذشت من كه روزي در ميان شما بودم و اكنون مرگ بين ما جدایي انداخته عبرت بگيريد و بدانيد كه روزي به سراغ شما هم خواهد آمد. من علي الظاهر خودم را لايق شهادت نمي‌دانم چراکه كسي شهيد مي شود كه از هر چيز غير از خدا بريده باشد و البته من چنين نيستم.
براي سفر آخرتتان توشه مناسب آماده كنيد و بدانيد كه به فرموده رسول خدا(ص) بهترين  انيس و همدم آدمي در سفر مرگ اعمال اوست. اگر كار خوب انجام دهيد همنشين خوبي در قبر و برزخ و قيامت داريد و اگر خداي ناكرده بدكار باشيد همنشين بدي خواهيد داشت. هر روزي را كه آغاز مي‌كنيد خواهي نخواهي به پايان مي‌رسد پس چه خوب است كه روزهاي گذران عمر را با كارهاي خير به پايان ببريد تا در قيامت به نفع شما شهادت دهد. از گناه بپرهيزيد چه بزرگ باشد و چه كوچك. جوانان حزب اللهي بايد بيشتر از ديگران براي تحصيل توام با تهذيب و تزكيه نفس حريص باشند و گرنه باز هم ما گرفتار افكار شرقي و غربي خواهيم شد.به خواهران اسلامي توصيه مي‌كنم كه اولا حجاب ظاهري را حفظ كنيد ثانيا طهارت قلبي و باطني داشته باشيد. راستي چه دليلي دارد كه انسان از شهادت خود يا كسانش بيم داشته باشد؟! آيا شنيديد قرآن چه مي‌گويد: «بگو همانا مرگي كه شما از آن گريزان هستيد به سراغتان خواهد آمد.» حال كه مرگ بر همه ما سايه افكنده آيا بهتر نيست در راه خدا باشد.