kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
مشاور ارشد پادشاه سعودی:

عربستان در مقابل ایران به اسرائیل نیاز دارد

مشاور نزدیک پادشاه عربستان ضمن منطقی خطاب کردن «نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل تصریح کرد کشورش نیازمند اسرائیل است!


یکی از مقامات سعودی بار دیگر ضمن حمله به ایران، از ارادت ویژه خود و آل‌سعود به رژیم صهیونیستی پرده برداشت. به گزارش فارس، «انور عشقی» از مشاوران نزدیک به «سلمان» پادشاه عربستان مدعی شد، ایران می‌خواهد امپراتوری فارس را احیا کند! وی  تا آنجا پیش رفت که حتی گفت ایران قصد دارد مصر و اروپا را هم مال خود کند!
البته وی توضیح نداد که این دلارهای سعودی است که تمام منطقه را از طریق تجهیز تروریست‌ها دچار ناامنی کرده است و تنها ایران است که در برابر این تروریست‌ها می‌جنگد. وی که اکنون مدیر مرکز خاورمیانه برای مطالعات استراتژیک است، درباره به بن‌بست رسیدن تلاش‌ها برای دست یافتن به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مناقشه اسرائیل-فلسطین از جمله ابتکارعمل صلحی که عربستان در سال 2002 ارائه کرده بود، گفت: «ما به آقای بنیامین‌نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیاز داریم زیرا او مرد قدرتمند و منطقی است و ما برای پذیرش و اعلام پیشنهاد صلح به او نیاز داریم.» تا بدین ترتیب برای چندمین بار نزدیکی دو رژیم جنایتکار سعودی و صهیونیستی را فاش نماید.
گفتنی است «ملک عبدالله» پادشاه سابق عربستان پیشنهاد صلح مذکور را که «ابتکار صلح اعراب» نام داشت، به اسرائیل پیشنهاد داد که طبق آن 22 کشور عربی در ازای تشکیل دولت مستقل فلسطینی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند! اسرائیل و عربستان در سال‌های اخیر بیش از هر زمانی به یکدیگر نزدیک شده‌اند. «دوری گولد» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی  اخیرا در این مورد گفته بود «کشور پادشاهی عربستان هم‌پیمان اسرائیل است.» اظهار نظر «دوری گولد» مبنی بر «هم‌پیمانی» عربستان با اسرائیل به عنوان نخستین اذعان رسمی و تاریخی در دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی بود.