kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

بحران اقتصادی غرب کشاورزان اروپایی را هم به خیابان‌ها کشاند

هزاران کشاورز اروپایی با رساندن خود به «بروکسل» پایتخت اتحادیه اروپا با برپایی تظاهرات که به درگیری گسترده با پلیس نیز کشید، در اعتراض به سیاست‌ ریاضت اقتصادی تظاهرات کردند.


بعد از معلمان، پرستاران، کارگران، خلبانان و لوکوموتیورانان این بار کشاورزان اروپایی به ستوه آمده از برنامه‌های ریاضتی اتحادیه اروپا با تراکتورهایشان به خیابان‌های «بروکسل» آمدند و خواستار کمک بیشتر دولت‌ها و اتحادیه برای تقویت بخش کشاورزی در شرایط کاهش قیمت‌ها و بالا رفتن هزینه‌ها شدند.
با گسترش این تظاهرات که روز دوشنبه در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد پلیس بلژیک با استفاده از ماشین آب‌پاش، گاز اشک‌آور و باتوم به معترضان هجوم برد و سعی در متفرق کردن آنها داشت که با مقاومت کشاورزان روبه‌رو شد. کشاورزان با استفاده از تراکتورهایشان سعی در شکستن محاصره پلیس داشتند.پلیس می‌گوید در تجمع اعتراضی روز دوشنبه حدود 7000 کشاورز شرکت داشتند. معترضان با صدها تراکتور خیابان‌های بروکسل را مسدود و سپس مقابل مقر اتحادیه اروپا که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته بود تجمع کردند.بیشتر شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی دوشنبه از کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان بودند، اما عده‌‌ای نیز از انگلیس، ایرلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا اعم از ایتالیا، پرتغال و لیتوانی به آن پیوسته بودند.این تجمع در حالی صورت گرفت که وزیران کشاورزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کاهش قیمت محصولات دامداران اروپایی در بروکسل نشست اضطراری برگزار کردند. اقدام روسیه در تحریم متقابل واردات محصولات کشاورزی کشورهای اروپایی از جمله عوامل دخیل در کاهش قیمت این محصول‌ها عنوان شده است.همزمان با کشاورزان خلبانان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا نیز دیروز(سه‌شنبه) برای سیزدهمین بار دست از کار کشیدند. این اعتصاب در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات میان این شرکت هواپیمایی و خلبانان درباره تعرفه‌ها و دستمزدها برگزار شد، اختلافات میان این شرکت و خلبانان یک سال و نیم است که ادامه دارد و در این مدت خلبانان در اعتراض به شرایط کاری بارها اعتصاب کرده‌اند.
آلمان، فرانسه، بلژیک و انگلیس جزو کشورها مهم اروپایی هستند!