kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

پیکر مادر نوزاد شیرخواره فلسطینی با شعار مرگ براسرائیل تشییع شد


هزاران نفر از ساکنان منطقه «دوما» در نابلس با مشارکت در مراسم تشییع مادر شهید «علی دوابشه»، کودک شیرخواری که صهیونیست‌ها وی را زنده‌زنده سوزاندند، فریاد انتقام سردادند.
پس از به شهادت رسیدن «ریهام دوابشه» مادر علی و همسر سعد دوابشه که روز دوشنبه بر اثر شدت سوختگی ناشی از آتشی که صهیونیست‌های افراطی در خانه‌اش به راه انداختند جان باخت، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از گروه‌های فلسطینی خواست انتقام‌خون خانواده دوابشه را از دشمن صهیونیستی بگیرند. حماس از شاخه نظامی گردان‌های قسام خواست تا دست در دست دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ کوبنده‌ای به جنایات صهیونیست‌ها بدهند.
این جنایت به حدی فجیع و غیرانسانی بودکه انتقاد شدید حامیان حقوق بشر را به همراه داشت در حالی که یک ماه از این حمله گذشته  و هنوز هیچ تروریستی به محاکمه کشیده نشده است.
صائب عریقات دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین نیز خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و محاکمه رژیم صهیونیستی شد.
پیکر ریهام دوابشه مادرعلی دوابشه روز گذشته در شهرک دوما حومه نابلس در کرانه باختری تشییع شد و مردم فلسطین با شعار مرگ بر اسرائیل خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایت غیرانسانی شدند.
واکنش اسرائیل به لغو توافق اسلو
وزیر انرژی و زیرساخت‌های اسرائیل در واکنش به اظهارات تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لزوم لغو توافق اسلو گفت: چنانچه تشکیلات خودگردان توقف اجرای توافقنامه صلح اسلو را اعلام کند مجازات‌هایی علیه این تشکیلات اعمال خواهد شد.
«یوال اشتاینتز» گفت: «باید در مقابل این اقدام پاسخ قاطعی داده شود و درباره تحلیل مجازات‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی علیه تشکیلات خودگردان تصمیمات جدیدی گرفته شود.»وی در عین حال گفت که فلسطینیان توافقنامه اسلو را لغو کرده‌اند و به تعهدات خود پایبند نیستند.
روز دوشنبه سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که در ماه جاری توافقنامه اسلو را لغو خواهد کرد و این تصمیم قرار است توسط محمود عباس در نشست شورای امنیت مطرح شود. توافق اسلو بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی قرار بود پنج ساله باشد و به اختلافات دو طرف پایان دهد اما پس از گذشت 22 سال از این توافق رژیم صهیونیستی به تعهدات خود پایبند نبوده و به تجاوزات و اشغالگری‌های خود ادامه می‌دهد.
طرح 5 ماده‌ای حماس برای خروج از بحران
«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس طرح پنج ماده‌ای برای خروج از بحران داخلی فلسطین شامل برگزاری نشست شورای ملی فلسطین، نقض صریح توافقنامه‌هایی پیرامون مسئله آشتی ملی، تجدید و بازسازی هرچه سریع‌تر سازمان آزادی‌بخش فلسطین و نهادهای وابسته به آن را ارائه کرد و افزود: «وضعیت کنونی حاکم بر فلسطین نتیجه دل بستن به مذاکرات بی‌نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی طی سالیان گذشته و نبود توافق ملی بر سر راهکار مقاومت و استراتژی مبارزاتی مشترک برای مقابله با دشمن صهیونیستی است.»مشعل گفت: «با وحدت ملی و دوری جستن از اختلافات و دو دستگی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و شرایط حساس کنونی را پشت‌سر گذاشت.»
مخالفت با سفر نتانیاهو به انگلیس
شماری از نمایندگان انگلیس، رهبران اتحادیه‌ها و برخی دیگر از مقامات این کشور در نامه‌ای به روزنامه گاردین با محکوم کردن سفر این هفته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به انگلیس اعلام کردند نتانیاهو باید مسئولیت‌های خود را در قبال جنایات جنگی بپذیرد. تاکنون بیش از 100 هزار امضاء علیه سفر نتانیاهو به انگلیس جمع شده اما گویا دولت انگلیس قصد دارد با دور زدن قانون کشور خود، جلوی دستگیری نتانیاهو را بگیرد.