kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

شاهزاده عربستانی: در حمله موشکی انصارالله 1070 نظامی ائتلاف کشته و مجروح شدند

افشاگر معروف عربستانی در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد، شمار کشته و مجروح ائتلاف سعودی در حمله موشکي اخیر انقلابیون یمن به پايگاه صافر 1070 نفر بوده اما آل سعود به دروغ آن‌را 103 کشته و ده‌ها مجروح اعلام کرد.



حمله موشکی روز جمعه گذشته ارتش و نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی ائتلاف سعودی ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است. پس از این حمله امارات و عربستان در ابتدا با تایید خبر، شمار تلفات را بسیار پایین اعلام کردند تا اینکه امارات اعتراف کرد 45 نظامی این کشور در حمله موشک توشکا کشته شدند. اما گویا شمار تلفات بسیار فراتر از 103 کشته اولیه بوده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجتهد افشاگر پشت پرده خاندان سعودی،حمله موشکی به پایگاه صافر در مأرب یمن را فراتر از یک «فاجعه بزرگ» خواند و در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله موشکی به پایگاه لشکر 107 صافر 1070 نفر کشته و مجروح داشته که در این میان 300 تن کشته و 770 نفر دیگر زخمی شدند.  وی کشته و زخمی‌های این حمله را نظامیان سعودی، اماراتی، بحرینی و نیروهای یمنی طرفدار «منصور هادی» عنوان کرده است.
به دنبال این شکست، منابع یمنی فاش کردند که واحدهایی از نیروهای ائتلاف سعودی از پادگان‌های 107 در صافر به سمت منطقه «حریب» و «بیحان» حرکت کرده‌اند تا در عملیات زمینی علیه نیروهای مردمی یمن و ارتش این کشور مشارکت کنند. عربستان بعد از شکست سنگین در مأرب تلاش دارد تا با تحریک احساسات قومی کشورهای حوزه خلیج فارس و ارسال تجهیزات نظامی سنگین و کمک گرفتن از نیروهای اضافی در محور مأرب، در این جبهه پیروزی‌های فوری کسب کند تا با بهره‌برداری رسانه‌ای از آن برای تقویت روحیه محور متجاوزان به یمن استفاده کند.
30 هزار موشک بالستیک آماده شلیک
در همین ارتباط دبیرکل کنگره مردمی یمن اعلام کرد، ارتش یمن بیش از 30 هزار موشک بالستیک توشکا و لونا در اختیار دارد که می‌تواند هرگونه هدفی را در خاک عربستان مورد اصابت قرار دهد. سرهنگ «محمد جسار» کارشناس نظامی و راهبردی یمن نیز تاکید کرد: اقدام غیرمنتظره بعدی ارتش و نیروهای مردمی یمن برای دشمن دردناک‌تر خواهد بود، سامانه موشکی یمن در تمامی استان‌ها استقرار یافته است و هیچ یک از امکانات اطلاعاتی امنیتی عربستان نمی‌تواند محل آنها را شناسایی کند.
سایر رویدادها
* جنگنده‌های سعودی ۱۲ کامیون حمل مواد غذایی و سوختی را در بندر «المخا» واقع در استان تعز در جنوب یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند.
* دادگاه بدوی استان جده عربستان یکی از شهروندان این کشور را به دلیل تایید جنبش انصارالله یمن به پنج سال حبس محکوم کرد!