kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور

    قاتل خاموش 3 کشاورز را کشت
زنجان- خبرنگارکیهان: روز جمعه در اثر گازگرفتگی 3 کشاورز در شهرستان ابهر استان زنجان جانشان را از دست دادند. در تحقیقات اولیه مشخص شد این سه کشاورز برای آبیاری به مزرعه رفته و پس از اتمام آبیاری برای استراحت وارد آلونک مزرعه شده و از پیک‌نیک برای گرم کردن محل استراحت خود استفاده و دچار گازگرفتگی شدند. اجساد این قربانیان جهت اعلام نظر کارشناسی به پزشکی قانونی منتقل شد و موضوع تحت رسیدگی است.
واژگونی مرگبار کامیون و سمند
زنجان- خبرنگار  کیهان: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در جاده «دندی-زنجان» سه راهی روستای مرصع، بلافاصله عوامل پلیس راه به محل اعلامی اعزام شدند.
«شیرمحمدی» افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری سمند با یک سرنشین واژگون و سرنشین این خودرو در دم فوت و راننده مجروح شد.
وی ادامه داد: در حادثه دیگر در محور «زنجان-تهم» یک دستگاه کامیون خاور در اثر برخورد با کوه واژگون شد و راننده خودرو در دم فوت کرد.
برادرکشی در برابر دیدگان والدین
فارسان- خبرنگار کیهان: 2 برادر که برای دیدار پدر و مادر کهنسال خود در فارسان به منزل آنان رفته بودند، پس از درگیری با یکدیگر برادر کوچک برادر بزرگ خود را از پای درآورد. برادران 42 و 40 ساله بر سر زمین مغازه‌ای که پدر به برادر بزرگتر واگذار کرده بود به مشاجره لفظی پرداختند که ناگهان برادر کوچکتر به سوی آشپزخانه منزل رفت و با کارد آشپزخانه به برادر بزرگتر خود حمله‌ور شد و با 4 ضربه کارد که یکی از آنها به قلب مقتول اصابت کرد برادر خود را از پای درآورد و سپس چندین ضربه کارد نیز به خود وارد کرد.
وی توسط برادر سوم به بیمارستان منتقل شد و حال وی هم‌اکنون خوب است.
تصادف زنجیره‌ای در محور خورموج
بوشهر- خبرنگار کیهان: لغزندگی جاده و انحراف به چپ یک تریلر در شهرستان دشتی، 12 مصدوم و دو کشته برجای گذاشت.
در این سانحه، تریلر پس از انحراف از مسیر خود با 3 خودرو لندکروز، پژو 405 و رانا که در این جاده دوطرفه در حال تردد بودند برخورد کرد که 2 کشته و 12 مجروح برجای گذاشت.مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد این حادثه گفت: 2 سرنشین پژو 405 به دلیل شدت صدمات وارده، در دم جان سپردند.سیدمجید حسینی افزود: همچنین 9 سرنشین خودرو رانا و 3 سرنشین خودرو لندکروز مجروح شده که توسط آمبولانس‌های پایگاه شهری خورموج به بیمارستان منتقل شدند.
کلاهبرداری از جوانان جویای کار
گرگان - باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت: شخصی که با عنوان شرکت کاریابی اقدام به دریافت پول از جوانان در ازای ایجاد شغل در دستگاه‌های اجرایی می‌کرد، به دنبال گزارش‌های مردمی دستگیر شد. سرهنگ غربا افزود: در بازرسی از این شرکت مشخص شد 24 فقره پرونده برای افراد جویای کار تشکیل شده و 14 نفر از این شخص شکایت کرده‌اند.
کشف 2 محموله قاچاق در ساحل اروند
آبادان - واحد مرکزی خبر: فرمانده پایگاه دریابانی و مرزبانی آبادان گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان با توقیف 2 فروند شناور بیش از 18 هزار بسته مواد غذایی و 11 هزار قلم نوشت‌افزار قاچاق را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ اسداللهی ارزش محموله مواد غذایی را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال و ارزش محموله نوشت‌‌افزار را یک میلیارد و 232 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.
توقیف محموله‌های کفش قاچاق
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خدابنده گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه سواری پژو 405 و ال 90 مشکوک و خودروها را متوقف کردند.
سرهنگ خلیلی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها در مجموع 427 جفت کفش قاچاق را کشف و ضبط کردند.وی با اشاره به دستگیری رانندگان خودروها به اتهام حمل کالای قاچاق تصریح کرد: ارزش تقریبی کالای کشف شده بیش از 98 میلیون ریال برآورد می‌شود.
دستگیری سارق لوله‌های نفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: ماموران پاسگاه انتظامی «عبدالهی» حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی با مشاهده فردی که با یک دستگاه خودروی وانت در حال سرقت از لوله‌های متعلق به شرکت نفت بوده، اقدامات قانونی و انتظامی خود را برای دستگیری وی انجام دادند.سرهنگ علی‌کرم بازیان افزود: با هوشیاری ماموران، متهم قبل از اینکه اقدام به فرار کند، دستگیر و خودرو وی متوقف شد.
وی تصریح کرد: متهم ضمن اعتراف به اقدام برای سرقت از لوله‌های شرکت نفت و داشتن سابقه در همین مورد، پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.
کلاهبرداری 12 میلیاردی پدر و پسر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان و مراجعه به پلیس آگاهی این شهرستان مبنی بر اینکه دو نفر پدر و پسر 12 میلیارد و 370 میلیون ریال با فروش چند قطعه زمین از آنها کلاهبرداری کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ جلیلیان افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی آدرس محل اختفای متهمان توسط ماموران پلیس آغاز و سرانجام پس از چندین روز کار اطلاعاتی و عملیاتی و اقدامات فنی، محل اختفای یکی از متهمان در ایرانشهر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم که در تحقیقات اولیه سعی داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد، در مقابله با ادله و شواهد محکم و انکارناپذیر کارآگاهان پلیس، به کلاهبرداری از 40 نفر از شهروندان با استفاده از جعل اسناد به ارزش 12 میلیارد و 370 میلیون ریال با همکاری یک نفر دیگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه تلاش‌های پلیس برای دستگیری متهم دیگر همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این متهم پس از تکمیل تحقیقات با معرفی به مراجع قضایی روانه زندان شد.
برداشت 6 میلیاردی از حساب
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس فتای مازندران گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از اخذ پرینت از حساب‌های بانکی خود متوجه برداشت مبلغ 6 میلیارد ریال وجه نقد به صورت غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود شده است.
در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان این پلیس مشخص شد مبالغ زیادی از حساب‌های بانکی شاکی از طریق اینترنت و همچنین بخش اعظمی از این مبالغ نیز از طریق دستگاه POS و خودپرداز بانک‌ها طی سالهای 1392 تا 1394 برداشت شده است.سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند برداشت‌های صورت پذیرفته از طریق اینترنت حجره خود شاکی انجام گرفته، ماموران یکی از بستگان نزدیک شاکی را که نزد وی مشغول کار بوده به‌عنوان متهم شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم که چندین سال متوالی در حجره شاکی مشغول به کار بوده با فعال کردن رمز دوم کارت‌های عابر متعلق به وی از سال 1392 تا سال 1394 از طریق اینترنت، دستگاه خودپرداز POS اقدام به برداشت از حساب شاکی و واریز آن به حساب‌های خانواده و دیگر بستگان خود کرده بود.
124 راس دام قاچاق در ارزوئیه
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه گفت: ماموران انتظامی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که حامل دام بود مشکوک شدند.سروان ابراهیم رجایی‌نژاد مبدا این کامیون را استان قم و مقصد آن را هرمزگان ذکر کرد و افزود: پلیس خودرو را متوقف کرد و برای بازرسی به پلیس آگاهی انتقال داد.وی ادامه داد: در بازرسی مدارک خودرو مشخص شد این کامیون در حال حمل 124 راس دام قاچاق بدون مجوزهای لازم بوده، این خودرو توقیف و متهم تحویل مراجع قانونی شد.