اعتصاب لکوموتیورانان اسپانیا در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت
بحران اقتصادی و اجرای سیاستهای سختگیرانه ریاضتی بار دیگر رانندگان قطار در اسپانیا را مجبور به اعتصاب کرد.
شرکت راهآهن اسپانیا دیروز (جمعه) اعلام کرد اعتصاب رانندگان قطار باعث لغو حدود ۲۵ درصد از حرکت قطارهای این شرکت در مسیرهای دور و نزدیک شده است.اعتصاب رانندگان قطار شرکت «سماف» که اولین اعتصاب از مجموع چهار اعتصاب برنامهریزی شده برای این ماه است در اعتراض به شرایط کار، شیوههای استخدام و حقوقهای پایین صورت میگیرد.اعتصاب رانندگان قطار شرکت سماف روز جمعه ظاهرا تاثیر چندانی نداشت زیرا دولت درخواست کرده بود ۷۰ درصد سرویسها در ساعات اوج شلوغی به فعالیت عادی خود ادامه دهند.
با این حال، افزایش قابل توجه ترافیک در شهرهایی نظیر مادرید نشان میدهد که بسیاری از مردم تصمیم گرفته بودند به جای قطار از سایر ابزارهای حمل و نقل استفاده کنند. دولت اسپانیا از سال 2008 که اروپا گرفتار بحران اقتصادی شده سعی کرده است با اجرای سیاستهای سختگیرانه ریاضتی بر این بحران غلبه کند که اجرای این سیاستها نارضایتی گسترده عمومی را به همراه داشته است.