kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴

پرسش‌های مهم مردم از روحانی در پایان دومین سال دولت(خبر ویژه)

دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی یک سایت حامی دولت (پیش از کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور) مشکلات اقتصادی و وعده‌های 2 سال پیش روحانی بود.

به گزارش خبر آن لاین مهم‌ترین دغدغه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی این سایت و در پاسخ این سؤال که از رئیس جمهور چه سؤالی دارید، مسائل اقتصادی و معیشتی بود. علاوه بر بیکاری، برخی از سؤالات درباره گرانی بود. یکی از کاربران نوشته است: با اینکه تورم نسبت به سال گذشته طبق آمار کم شده باز هم شاهد افزایش قیمت اقلام هستیم. سؤال من از شما (روحانی) این است که چرا در سال یک بار افزایش حقوق داریم ولی شاهد آن هستیم که در سال چندین بار اقلام به صورت جدی گران شده و هستند افرادی که درآمد آنها با این افزایش قیمت کالاها توانایی خرید را ندارند.
برخی از سؤالات مطرح شده را می‌خوانید:
- برای بخش مسکن چه برنامه‌ای دارید؟ اجاره خانه اکثر درآمد ما را می‌بلعد.
- تا حالا چند قفل رو با کلیداتون باز کردید؟
- وضعیت مسکن مهر به خصوص در پردیس چه می‌شود؟ هر سال دولت می‌گوید تا پایان سال دیگه مردم چرا باید ضرر کنند.
- با توجه به اینکه وضع اقتصاد و تورم رو به بهبود است و تحریم‌ها تقریباً رفع شده چرا بورس که به گفته اقتصاددانان آینه اقتصاد کشور است هر روز سقوط می‌کند و قیمت دلار و سکه افزایش پیدا می‌کند؟
- با عرض سلام. مردم کی طعم این توافق هسته‌ای را خواهند چشید چه زمانی آثار توافق هسته‌ای رو در زندگی مردم آشکار خواهد شد؟
- چه برنامه‌ای برای حمایت از کارآفرینان و مبارزه با بیکاری دارید؟
- اگر تفاوت حقوق کارمندان و هماهنگ شدن دریافتی کارکنان دولت حل نشود در انتخابات بعدی جواب داده خواهد شد.
- قول شما مبنی بر بالا رفتن ارزش پول ملی چی شد؟؟
- آقای رئیس جمهور با رانتخواری‌های دولتی چگونه برخورد می‌کنید.  با تشکر
- کلید شما نتوانست برای بیکاری و فقر و... کار کند ای کاش بجای قشنگ حرف زدن شما و وزرا و مسئولین یه کم عمل دیده می‌شد البته به استثنای وزیر بهداشت...
- تا کی قراره گرفتار شعار علیه این و اون باشیم
- سلام جناب رئیس جمهور چرا ارزش بورس 50 میلیارد دلار کاسته شد؟ جور این کاهش به گردن ما سهامدار جزء و خانوادمون افتاد مایی که به شما رأی دادیم.
- سلام چرا حرفای وزرا و مسئولان شما 180 درجه با هم فرق میکنه یکی میگه فکت‌شیت دادیم یکی میگه نه اول وزیر میگه قیمت افزایش خودرو به خاطر تحریم هست بعده توافق میگه قیمت خودرو ربطی به تحریم نداره.
- آقای رئیس جمهور چرا از تولید داخلی حمایت نمی‌کنید؟
- آقای روحانی حالا که توافق شد و تحریم‌ها برداشته میشه چه بهانه‌ای قراره برای وضع اقتصاد از بانک و خودرو و نفت و... گرفته تا بیکاری قراره جور کنید؟ چرا همیشه یه بهانه‌ای باید وجود داشته باشه؟
- چرا بر اظهار نظرات مشاورین خود مانند آقایان یونسی، آشنا و ترکان واکنش مناسبی نشان نمی‌دهید چرا که متآسفانه برخی از اظهار نظرات این افراد باعث دلخوری دوستان شما می‌گردد؟
- در خصوص نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارمندان با توجه به قانون خدمات کشوری چه اقدام عملی انجام داده‌اید؟
- مگر یارانه مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی و آب و برق و گاز و بنزین و... نیست که گران کردید و تفاوت آن را براساس خانوار به مردم دادید پس چرا الان که قیمت‌های این کالاها چند برابر شد بحث بر سر حذف آن می‌کنید؟
- 3 سؤال اقتصادی از جناب آقای روحانی: 1. چرا یارانه ثروتمندان میلیاردر را قطع نمی‌کنید؟ کافی است تعداد املاک، حساب‌های بانکی و تعداد سهام و تعداد خودروهای لوکس افراد را که در بانک اطلاعاتی بانک مرکزی و دیگر نهاد‌های دولتی وجود دارد بررسی کنید. 2. چرا به صورت جدی و قاطع برای دریافت مالیات شفاف و عادلانه از طلافروش‌ها و صراف‌ها و پزشکان متخصص و... اقدام نمی‌کنید؟ و فقط از کارمندان و تولید کنندگان مالیات دریافت می‌شود؟ 3. چرا به جای حمایت از صنایع خودروسازی که فقط برای مردم تصادفات و آلودگی هوا و... نتیجه‌ای بیش نداشته است از صنایع کشاورزی حمایت نمی‌کنید؟
- فرزندان ایشان شاغل هستند یا بیکار؟
- چرا مدتی می‌گذرد که ما مچکر نیستیم؟ لطفاً رئیس جمهور پاسخ دهند...