kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

سفرای جدید سنگاپور، مغولستان و ایرلند استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

روز گذشته سفرای جدید کشورهای سنگاپور، مغولستان و ایرلند در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه و در دیدار سفیر جدید مغولستان، ضمن یادآوری مناسبات تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور، برای توسعه همکاری‌ها و از جمله مناسبات فرهنگی و علمی میان ایران و مغولستان ابراز آمادگی کرد.
وی با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور مغولستان در حاشیه اجلاس شانگهای اظهار امیدواری کرد، سطح همکاری‌های تهران–اولان باتور در دوره ماموریت سفیر جدید مغولستان بیش از پیش ارتقا یابد.
اتگان دامبین یام سفیر جدید مغولستان نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با اشاره به تمایل فراوان  کشورش به گسترش همکاری‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور، از دعوت وزرای نفت و صنایع ایران برای سفر به مغولستان خبر داد و خواستار حضور و همکاری شرکت‌های ایرانی در زیرساخت‌های این کشور نظیر نفت، برق، راه‌سازی و کشاورزی شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی  در هنگام دریافت استوارنامه «برندن وارد» سفیر جدید ایرلند، اشتراک نظر دو کشور را درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای تشریح و اظهار داشت: ایران و ایرلند می‌توانند با رایزنی‌های بیشتر برای اهداف مشترک نظیر مبارزه با معضل تروریسم و  خشونت در منطقه و جهان تلاش کنند چرا که پدیده شوم  تروریسم، جز در سایه رایزنی، همفکری، مشارکت و همکاری از بین نخواهد رفت.
سفیر جدید ایرلند نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، به وجود زمینه‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بازیگری کلیدی در منطقه خاورمیانه است و بویژه باید پس از مذاکرات هسته‌ای نقش فعال‌تری در مسائل منطقه‌ای داشته باشد.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار اونک کنگ یونگ سفیر جدید سنگاپور با بیان اینکه میان ایران و سنگاپور همواره روابط خوبی را شاهد بوده‌ایم، اظهار داشت: البته در سال‌های اخیر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با ظرفیت‌های موجود فاصله داشته که امیدواریم با تحول لازم به سطح قابل قبولی افزایش یابد.
وی با تاکید بر این که با توجه به سوابق دوستی دو کشور هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط وجود ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگاپور را در بخش‌های مختلف از جمله حوزه انرژی، تبادل علم و فناوری و همکاری‌های فرهنگی گسترش دهد.