kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

کشف 2 تن و 700 کیلو مواد مخدر در چند عملیات پلیسی

نیروهای پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر در طی عملیات مختلف در چند استان کشور بیش از 2 هزار و 700 کیلو مواد افیونی کشف کردند.
سرویس شهرستان‌ها-

به گزارش پایگاه خبری پلیس- فرمانده انتظامی خراسان رضوی از اجرای عملیات گسترده تشدید مبارزه با سوداگران مرگ طی روزهای اخیر در این استان خبر داد.
سرتیپ بهمن امیری مقدم گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی در این عملیات گسترده که با هماهنگی با پلیس مبارزه با موادمخدر سمنان و خراسان جنوبی انجام شد با اقدام‌های نفوذی چهار باند تهیه و توزیع موادمخدر را متلاشی کردند.وی افزود: این عملیات گسترده به طور همزمان به اجرا در آمد و در مرحله اول آن پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی و سمنان کامیون حامل 165 کیلوگرم تریاک را در محور مشهد به سمنان توقیف و با کشف این مواد افیونی سه قاچاقچی را دستگیر کردند.
امیری مقدم ادامه داد: مرحله دوم این عملیات، ماموران پلیس موادمخدر خراسان رضوی در عملیات هماهنگ با پلیس خراسان جنوبی در بازرسی از یک منزل مسکونی در بیرجند 469 کیلوگرم تریاک کشف و یک متهم را دستگیر کردند.وی تاکید کرد: در سومین مرحله از این عملیات با ردزنی محموله موادمخدر در مسیر انتقال به مشهد با همکاری پلیس‌های موادمخدر استان خراسان رضوی و فرماندهی انتظامی تربت حیدریه، ماموران در بازرسی از یک خودروی پژو پارس 240 کیلوگرم تریاک و 294 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کردند.فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله نهایی این عملیات محموله دیگری از یک خودرو در مسیر بردسکن به وزن 50 کیلوگرم تریاک که قاچاقچیان با اطلاع از دستگیری همدستان در بیابان مخفی کرده بودند کشف و دو عامل قاچاق مواد افیونی را دستگیر کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان در قم رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری 12 تن از عناصر اصلی تهیه و توزیع موادمخدر از کشف 500 کیلو تریاک طی چهار عملیات جداگانه خبر داد.
همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر پلیس کرمان طی 3 عملیات پلیسی 629 کیلوگرم تریاک و مرفین را از سوداگران مرگ کشف کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این میزان موادمخدر در میان بار 3 کامیون جاسازی شده بود.
به گفته سرتیپ چناریان در همین ارتباط 3 قاچاقچی دستگیر شدند.
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس هم گفت: با تلاش ماموران انتظامی استان فارس، 460 کیلوگرم تریاک در دو مرحله و طی 24 ساعت گذشته در این استان کشف شد.