kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به انتقادات تازه گودرزی

دیگر نمی‌دانم چه‌کار کنم تا وزیر ورزش راضی شود

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید با وجود اتفاقات خوبی که در این رشته رخ داده هنوز هم نمی‌داند چرا وزارت ورزش از آنها راضی نیست.

انتقادات روز گذشته محمود گودرزی از وضعیت حاکم بر فوتبال ایران و بیان این جمله که « فدراسیون فوتبال به هسچ وجه پاسخگو نیست» واکنش علی کفاشیان را به دنبال داشت. رئیس فدراسیون فوتبال در همین زمینه مسائلی را مطرح کرد که گزیده‌ای از صحبتهایش در ادامه می‌آید:
* نمی‌دانم چرا گودرزی از فوتبال ناراضی است؟! ما بین 47 کشور آسیایی در فوتبال دو سه سال است که طبق رنکینگ فیفا اول هستیم. فوتسال و فوتبال ساحلی نیز در رتبه اول آسیا قرار دارد و فقط در بخش بانوان است که رتبه اول را در اختیار نداریم. بانوان هم شرایط خاصی دارند. نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هستیم. بیشترین عضو را در کمیته‌های AFC داریم. دیگر نمی‌دانم باید چه‌کار کنیم. امیدوارم افراد بعدی که به فدراسیون می‌آیند بیشتر کار کنند.
*  ما باید ببینیم نظرات وزارت ورزش چه چیزی است و بر مبنای آن حرکت کنیم. خیلی از کارهایی که انجام می‌دهیم با معاونت قهرمانی وزارت ورزش هماهنگ می‌شود مسائل مربوط به مجلس با امیررضا خادم هماهنگ می‌شود. در بخش رسانه‌ای رئیس کمیته رسانه‌های ما شخص دکتر احمدی است و در بخش بانوان هم خانم شهریان دائما با کمیته بانوان ما جلسه دارند. در بخش ورزش همگانی هم فعالیت‌هایی داریم که این فعالیت‌ها هماهنگ می‌شود و در تمام بخش‌ها از جمله استعدادیابی هم با وزارت ورزش و جوانان هماهنگ هستیم. این نشان می‌دهد که ما همه جا با وزارت هماهنگ هستیم و من اعتقاد دارم زیرمجموعه‌های وزارت ورزش و جوانان باید این هماهنگی‌ها را به وزیر بگویند تا گودرزی از هماهنگی ما با وزارت باخبر شود. بازهم هرجایی نیاز به نظرخواهی باشد ما در فدراسیون آماده هستیم. یک‌سری مسائل هم وجود دارد که دست ما نیست مثلاً اگر داوری‌ها خراب شود دیگر به من ارتباط ندارد و آن هم داور است که اشتباه کرده است. باید سعی کنیم نظر وزارت ورزش را جلب کنیم چون حرکت ما نمی‌تواند خلاف حرکت وزارت ورزش باشد.
* هدف فدراسیون فوتبال، من و هیئت رئیسه این بود که نظراتی که وزارت ورزش می‌دهد را اعمال کنیم. البته اینها فقط نظر بود و ما نظرات وزارت را اعمال کردیم. اگر اعمال نظرها بخواهد بیشتر شود طبق اساسنامه ما مشکلی نداریم. حتی اگر بخواهند رئیس فدراسیون را تغییر دهند باید مجمع تشکیل و رأی‌گیری شود که ما دیگر این رئیس را نمی‌خواهیم. یا اینکه صبر کنند در انتخابات فرد دیگری به عنوان رئیس انتخاب شود. این را اساسنامه می‌گوید و من نمی‌گویم. اگر اساسنامه را اجرا کنید خیلی بهتر از کارهای دیگر است.
* اگر نظر وزارت ورزش بر رفتن من هم باشد، نمی‌توان غیرقانونی کاری کرد. اگر فرض به رفتن من باشد دو راه دارد و آن هم اساسنامه راهش را مشخص کرده است؛ اینکه مجمع فوق‌العاده گذاشته شود که به من زودتر بگویند از فدراسیون برو یا اینکه بخواهند انتخابات فدراسیون فوتبال را کمی جلوتر بیندازند، در غیراین صورت باید منتظر باشند تا انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.