kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳

بهره‌برداری از یک هزار و 113 راه روستایی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت هفته دولت امسال یک‌هزار و 113 پروژه راه‌سازی روستایی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید.

سیدحسین میرشفیع در بندرعباس اظهار کرد: برای اجرای این تعداد پروژه هشت‌هزار و 180 میلیارد ریال هزینه شده است. وی از آسفالت چهار هزار کیلومتر راه روستایی به عنوان دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت نام برد و اضافه کرد: دو هزار کیلومتر آسفالت جدید و دو هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است. معاون راه روستایی وزارت مسکن و شهرسازی، از اجرای پروژه‌های راه‌سازی  روستایی در استان‌های کمتر توسعه یافته به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت نام برد و  افزود: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان و جنوب کرمان در اولویت قرار دارند.
میرشفیع یادآور شد: به مناسبت هفته دولت همچنین 2‍18 کیلومتر آسفالت و راه روستایی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.  وی خاطر نشان کرد: هرمزگان درخصوص جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های راه روستایی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است. در هفته دولت امسال 663 پروژه با اعتبار 794 میلیارد تومان در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده که 43 پروژه آن مربوط به راه روستایی و راهداری با اعتبار 370 میلیارد ریال است.