kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

کاخ 13 میلیون دلاری محمودعباس!

تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای احداث کاخ 13میلیون دلاری در شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن جنجال به‌پا کرد.
سرویس خارجی-

احداث کاخ 13 میلیون دلاری محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایطی که مردم غزه با فقر و گرسنگی و محرومیت مطلق دست به گریبانند جنجالی به پا کرد. مجله آمریکایی «نیوزویک» درباره این کاخ جنجالی نوشت: «کاخ ریاست تشکیلات خودگردان در مساحتی بالغ بر 27000 متر مربع احداث خواهد شد و دارای دو باند فرود هلی‌کوپتر و ساختمان اداری به مساحت 4000 متر خواهد بود.»زمان آغاز رسمی این پروژه اعلام نشده است ولی احداث آن دو سال طول خواهد کشید.به گزارش تسنیم شورای اقتصادی توسعه و آبادانی فلسطین در پایگاه رسمی خود در اینترنت نام این پروژه را «کاخ میهمان» عنوان کرده است که با انتقاد گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.
اکثر معترضان درخصوص اسراف اموال بیت‌المال برای احداث این کاخ در سایه اوضاع دشوار ملت فلسطین اعتراض کرده‌اند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی محمودعباس را با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مقایسه کرده و نوشتند عباس از اردوغان تقلید می‌کند که کاخ مجلل خود را با هزینه بیش از 615 میلیون دلار بنا کرد. یادآور می شود همین چند روز پیش مقامات حماس اعلام کردند بیمارستان‌های اصلی غزه به دلیل پایان سوخت، از کار افتادند.
برملا شدن دروغ صهیونیست‌ها
خبر دیگر اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار ویدیوی جدید اعلام کرد که «هادر گلدین» نظامی اسرائیلی زنده و در اسارت این جنبش است.به گزارش خبرگزاری قدس، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حماس یونیفرم نظامی اسرائیل را بر تن یک مبارز فلسطینی کرده و او را «گلدین» معرفی کرده است در حالی که او در جنگ 51 روزه کشته شده است.
جنبش حماس نیز با انتشار یک ویدیو که شبکه خبری الجزیره آن را پوشش داد تاکید کرد که ارتش اسرائیل یکی از مبارزان حماس با لباس اسرائیلی را به جای هادر گلدین اشتباه گرفته است.
سایر رویدادها
* مردم امارات از سفر یک هیئت فدراسیون فوتبال امارات به فلسطین اشغالی به شدت انتقاد کردند و آن را در حکم مشروعیت بخشیدن به حضور اشغالگران دانستند.
* یک جوان فلسطینی با خودروی خود یک نظامی صهیونیست در شهر الخلیل در کرانه باختری را زیر گرفت که به زخمی شدن وی منجر شد.
* رئیس کمیته اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که در شرایط کنونی 1800 نفر از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیمار شده‌اند که وضعیت 85 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.