kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

رئیس پلیس جدید اسرائیل مجرم تحت تعقیب از آب در آمد

فردی که به تازگی به عنوان رئیس پلیس جدید اسرائیل انتخاب شده از سوی کشورهای قزاقستان، گرجستان و آمریکا به اتهام فساد و پول‌شویی تحت تعقیب قرار دارد.

«گال هرش» که به عنوان رئیس پلیس جدید رژیم صهیونیستی منصوب شده است از سوی اف.بی.‌آی آمریکا، گرجستان و قزاقستان به دلیل درگیر بودن در پرونده‌های پول‌شویی، جنایی و فساد مالی تحت تعقیب است.
در برخی از این کشورها این فرد به دلیل شرکت در معاملات تسلیحاتی دست به پول‌شویی زده و به همین دلیل تحت پیگرد قرار گرفته است.
آن‌طور که خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» نوشته، یک تیم قضایی در اسرائیل قرار است به بررسی شکایت این کشورها از گال هرش بپردازد.
دادستان کل رژیم صهیونیستی نیز پس از رسانه‌ای شدن این رسوایی اعلام کرده که در حال بررسی اتهام او در زمینه پول‌شویی در دو معامله‌ تجاری مربوط به مسائل امنیتی است که در دو کشور قراقستان و گرجستان (در سال 2008) انجام داده است.
هفته گذشته بود که «گیلاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «گال هرش» را به عنوان رئیس پلیس جدید رژیم صهیونیستی برگزیده است. بعد از آن دادستان کل اسرائیل به رئیس تحقیقات پلیس درباره هرش دستور داد تحقیقات خود را متوقف کنند و همه موارد به دست آمده علیه هرش را در اختیار او قرار دهند. اما وکیل هرش مدعی شد اینها ادعاهایی برای تهمت زدن به رئیس پلیس جدید است.