kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
نخست‌وزیر مالزی در واکنش به تظاهرات مردمی

700 میلیون دلار آل سعود رشوه نبود، هدیه بود!

نخست‌وزیر مالزی در واکنش به اعتراضات مردمی علیه فساد خود، ضمن رد دریافت رشوه، اعلام کرد که دریافت 700 میلیون دلار از عربستان هدیه بوده است.

تظاهرات گسترده مردم مالزی که از روز شنبه شروع شده، نخست‌وزیر این کشور را به واکنش واداشت.
تظاهرکنندگان که با پوشیدن لباس‌های زرد درمیدان استقلال کوالالامپور تجمع کرده‌اند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر به خاطر دست داشتن در فساد مالی هستند.
در همین حال نجیب رزاق ضمن رد دریافت رشوه اعلام کرد، دریافت 700 میلیون دلار از سعودی‌ها فقط یک هدیه بوده است.
«نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی که ارتکاب هر اقدام اشتباهی را رد کرده تا کنون جان سالم به در برده است اما به گفته برخی تحلیلگران از آنجایی که این اعتراضات دو روزه بدون رهبری مشخصی برنامه‌ریزی شده است، احتمال موفقیت آن در برکنار کردن «نجیب» وجود دارد.
در همین حال دیروز روایتی دیگر از دلیل اعتراض‌ها  منتشر شد. به نظر معترضان نخست‌وزیر مالزی متهم است ۷۰۰ میلیون دلار از صندوق سرمایه‌گذاری، متعلق به دولت، به حساب‌های شخصی خود انتقال داده است. «نجیب» اتهامات را تکذیب کرده است و می‌گوید آن پول، هدیه‌ای از خاورمیانه است. او می‌گوید اتهامات فساد بخشی از یک «خرابکاری سیاسی» علیه ائتلاف حاکم مالزی است. پرداخت 700 میلیون دلار به حساب آقای «رزاق» ماه گذشته میلادی و در جریان تحقیقاتی درباره سوء مدیریت یک نهاد وابسته به دولت مالزی آشکار شد. پیش از این نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه، سعودی‌ها خواسته‌اند این کمک مالی که برای تشویق نخست‌وزیر جهت تبلیغ وهابیت در مالزی اختصاص داده شده، کمکی غیررسمی و غیردولتی اعلام شود!