kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

خط و پست برق 132/20 کیلو ولت شهر گلبهار مشهد به بهره‌برداری رسید

خط و پست برق 132/20 کیلو ولت مسقف شهر جدید گلبهار مشهد با حضور سخنگوی دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این پروژه با هدف تامین برق مطمئن مشترکان شهر جدید گلبهار، تامین برق متقاضیان مسکن مهر، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و افزایش قابلیت اطمینان شبکه با هزینه 87میلیارد ریال وارد مدار شد.
محمدحسن متولی‌زاده افزود: این پست برق که در زمینی به مساحت هزار و 196 متر مربع احداث شده است قابلیت کنترل از راه دور را دارد و ظرفیت آن 60 مگاوات آمپر است.
وی گفت: سالانه هزار میلیارد ریال باید برای توسعه بار صنعت برق در شهر مشهد هزینه شود در حالی که منابع عمومی در این کلانشهر صفر است.
همچنین دو هزار و 360 واحد مسکن مهر با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در شهر جدید گلبهار مشهد به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز پنجشنبه در این مراسم گفت: از 40 هزار واحد مسکن مهر گلبهار تاکنون 21 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 78 درصد در حال انجام است و تا اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از چهار هزار واحد دیگر این پروژه در آینده اظهار کرد: برای اجرای آن نیازمند حمایت دولت هستیم، و در صورت افزایش تسهیلات پرداختی به متقاضیان از 250 میلیون به 300 میلیون ریال روند ساخت این پروژه سرعت خواهد گرفت.