kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

واگذاری هشت هزار و 728 واحد مسکن مهر در استان مرکزی

هشت هزار و 728 واحد مسکن مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در استان مرکزی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این مراسم در شهر جدید مهاجران گفت: دو هزار و 410 واحد در اراک، یک هزار و 321 واحد در شهر جدید مهاجران، دو هزار و 761 واحد در ساوه، 780 واحد در دلیجان، 694 واحد در محلات و 762 واحد در خمین به متقاضیان واگذار شد.
مجیدرضا نصرالله‌نژاد افزود: وضعیت واحدهای مسکونی واگذار شده به سه شکل تعاونی 99 ساله، خود مالکی و تفاهم سه جانبه است که بخشی از هزینه‌های احداث آن توسط مالکین و بقیه نیز از طریق تسهیلات دولت تامین شده است.وی جمعیت بهره‌بردار از این واحدهای مسکونی واگذار شده را 34 هزار و 912 نفر اعلام کرد.
وی افزود: از این تعداد تاکنون 31 هزار و 165 واحد مسکن مهر در استان مرکزی واگذار شده و پنج هزار و 760 واحد مسکن مهر ثامن‌الحجج دیگر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین کلید یکی از واحدهای مسکن مهر پروژه 280 واحدی به طور نمادین به مالک آن در شهر جدید مهاجران تحویل شد.
همچنین طی مراسمی باند دوم جاده چهار خطه اراک - خمین به طول 20 کیلومتر در کیلومتر 40 این مسیر با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.
ایجاد مسیر ارتباطی چهار خطه اراک - خمین که از سال 1388 آغاز شد در مجموع 240 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.افتتاح باند دوم ساوه - بویین زهرا به طول 30 کیلومتر واقع در کیلومتر 43، افتتاح مجتمع خدماتی، رفاهی گندم‌زار واقع در کیلومتر 54 جاده اراک - سلفچگان، افتتاح پروژه لایتینگ (روشنایی) فرودگاه اراک، افتتاح نوسازی و تطویل خطوط ایستگاه‌های قطار اراک و سواریان و سمنگان و باغیک در کیلومتر 15 جاده اراک - بروجرد (ایستگاه سمنگان)، افتتاح احداث باند دوم اراک - فرمهین به طول هشت کیلومتر واقع در کیلومتر 24 از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به استان مرکزی بود.