kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

جاده هراز 4 بانده می‌شود

بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار به طرح چهاربانده کردن جاده هراز اختصاص یافت.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع سد هراز و راه‌آهن ریلی تهران رودهن به آمل گفت: خوشبختانه در بحث چهاربانده کردن جاده هراز به واسطه سرعت عمل بیشتر برای هر قطعه پیمانکاری انتخاب شد که شبانه‌روزی مشغول کار هستند که در بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر 641 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
یوسفیان‌ملا افزود: به دلیل اهمیت جاده هراز که به عنوان جاده بین‌المللی و ترانزیتی محسوب می‌شود مقرر شد قطعاتی که توسط پیمانکار به اتمام رسیده به بهره‌برداری برسد تا مسافران با خیال آسوده به سفر خود ادامه دهند.
وی با اشاره به اتمام تونل سرریز سد هراز تصریح کرد: برای ساخت بدنه و پایه‌های پل توسط وزارت نیرو پیمانکار مربوطه انتخاب شد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
یوسفیان‌ملا افزود: همچنین در بودجه سال جاری کل کشور از اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای بالغ بر 140 میلیارد ریال برای تکمیل سد هراز درنظر گرفته شده است.
وی افزود: در بودجه سال جاری 100 میلیارد ریال از محل اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای برای ساخت کانال انتقال آب چالوس و سرداب رود به رودخانه هراز در نظر گرفته شده است.