kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
بیانیه‌ ۱۶۰ مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی کشور

بازگشایی سفارت و افتتاح دفتر بی‌بی سی چیزی از خباثت‌های انگلیس کم نمی‌کند

۱۶۰ مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی کشور اعلام کردند: دولتمردان انگلستان آگاه باشند افتتاح دفتر بی‌بی سی در تهران و بازگشایی سفارت چیزی از خباثت‌های این کشور در اذهان مردم ایران کم نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، ۱۶۰مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی کشور در بیانیه‌ای پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس نوشتند: از آغازین روزهای ارتباط گیری دولت و ملت ایران با دولت انگلستان از دوران قاجار و حتی قبل‌تر از آن  تا عصر حاضر، دولت انگلستان هیچگاه از خوی استکباری و رفتار مکارانه خود بازنگشته است و بطور بسیار موذیانه اقدامات جنایت آمیز خود را در اقداماتی همچون «ترور فیزیکی و هویتی شخصیتهایی مثل شهید شیخ فضل الله نوری و امیرکبیر»، « مقابله با قیام‌های مردمی مثل نهضت میرزا کوچک خان، قیام شهید رئیس علی دلواری و همکاری و دادن نقشه راه به آمریکا در ایجاد کودتای 28 مردادماه سال 1332 هجری شمسی برای ملی شدن صنعت نفت ایران»، «جدایی مناطق ارضی از ایران مثل افغانستان، بحرین و طرح جداسازی خوزستان با شروع انقلاب اسلامی و حمله به شهر خرمشهر با هدف نابودی انقلاب اسلامی»، «حمایت از تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم ایران پس از انقلاب اسلامی ایران»، «حمایت، ایجاد، آموزش و پذیرفتن گروهک‌های تروریستی و تکفیری همچون سازمان منافقین، داعش، انجمن پادشاهی ایران، پژاک و حمایت از فتنه سال 1388 که کمک‌های اطلاعاتی و اقتصادی خود را از طریق سفارت در تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام دادند» و ... تکرار کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: مثنوی هفتاد منی که انگلیسی‌ها از خود در باب جنایات به جا گذاشتند آنقدر گسترده است که می‌بایست در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگرد و محاکمه قرار بگیرند و نه تنها اینطور نبوده بلکه غرب و انگلستان، کشورهای دیگر را مورد چالش قرار می‌دهند!
در بخشی از این بیانیه به دولت انگلیس تاکید شده است: دولت انگلستان بداند با بازگشایی رسمی سفارت خود در تهران رویکرد عدم اعتماد مردم متدین ایران و جناح حزب ا... تغییری نکرده و این مردم ایران هستند که مانند گذشته مطالبه گر بوده و انگلیسی‌ها باید پاسخ گوی آنها باشند. دولتمردان انگلستان آگاه باشند افتتاح دفتر بی‌بی سی در تهران چیزی از خباثت‌های انگلستان را از اذهان مردم ایران کم نخواهد کرد.
همچنین در پایان این بیانیه خطاب به مسئولین کشور آمده است: دانشجویان انقلابی همچنان از مسئولین خود می‌خواهند که نسبت به خوی استکباری غربی‌ها خصوصاَ دولت انگلستان واکنش درخور نشان داده و در صورت فتنه گری‌های آتی و اقدامات مشابه سال‌های پیشین دولت انگلستان که دوباره زمزمه‌های این اقدامات به گوش می‌رسد، با قاطعیت به مقابله با دولت انگلستان برخیزند.