kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

خانواده کودک فلسطینی با چنگ و دندان فرزند خود را نجات دادند

زنان و کودکان فلسطینی یک کودک 12 ساله را با چنگ و دندان از دست یک نظامی مسلح صهیونیست که قصد داشت او را بازداشت کند نجات دادند.

یک سرباز اسرائیلی تلاش داشت طی درگیری در روستای «نبی صالح» در کرانه باختری یک کودک فلسطینی را بازداشت کند اما تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی با چنگ و دندان به جنگ با وی رفتند و در نهایت باعث آزادی وی شدند.
به گزارش فارس، عکس‌هایی که خبرگزاری رویترز و فرانسه از این حادثه دلخراش گرفته‌اند نشان می‌دهد که سرباز اسرائیلی به سمت کودک 12 ساله فلسطینی که دستش نیز دچار شکستگی شده سلاح خود را نشانه رفته بود و قصد بازداشت وی را داشت که با ممانعت خانواده او رو‌به‌رو شد. انتشار این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت طوری که ارتش رژیم صهیونیستی برای کاستن از تاثیر منفی این تصویر مدعی شد این کودک فلسطینی به سمت سربازان سنگ پرتاب کرده است در حالی که در تصویر مشخص است دست این کودک شکسته است و توانایی انجام این کار را نداشته است.
از سوی دیگر روز جمعه صدها فلسطینی در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله غصب اراضی فلسطینیان، احداث دیوار حائل، محدودیت ترور فلسطینیان و تملک صهیونیست‌ها بر منابع آبی، تظاهرات کردند و به شدت با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر شدند. در این تظاهرات که در مناطق «کفر قدوم»، «بلعین» و «نعلین» در کرانه باختری صورت گرفت، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان به‌طور مستقیم تیراندازی کردند و تعدادی را مجروح ساختند.
این در حالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه گذشته به صورت رسمی حضور در صحن مسجد‌الاقصی را میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تقسیم کرده است!
 آن طور که «فلسطین‌الیوم» نوشته: اشغالگران صهیونیست تصمیم گرفته‌اند در زمان گردشگری یعنی از ساعت هفت و نیم صبح تا 11 و از ساعت یک‌ونیم تا دو و نیم از ورود مسلمانان به مسجد‌الاقصی جلوگیری کنند.
در این زمان گردشگران خارجی همراه با اشغالگران صهیونیست وارد صحن‌های مسجد‌الاقصی می‌شوند.
رئیس بخش نسخه‌‌های خطی مسجد‌الاقصی نیز گفت که «سکوت در مقابل تقسیم زمانی مسجد‌الاقصی باعث تشویق صهیونیست‌ها برای جلوگیری از ورود مسلمانان به این مسجد در زمان‌های دیگر نیز می‌شود و ممکن است کار به جایی برسد که آنها این مسجد را کلا غصب و حتی ویران کنند.»
سایر رویدادها
* دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: امکانات و توانایی گردان‌های قدس به‌رغم محاصره، بیشتر و بهتر از قبل شده است و اسرائيل می‌داند هر جنگی در آینده برای مقاومت تفریح خواهد بود.
* جنبش حماس از بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل خواست به دلیل ارائه گزارش غیرواقعی از جنگ 51 روزه غزه اول عذرخواهی کند،  بعد استعفا دهد.
* گروهی از نیروهای ویژه پیاده نظام رژیم صهیونیستی به همراه خودروهای گشتی آتش‌بس را نقض کرده و وارد خاک غزه شدند و اقدام به تفتیش و بازرسی کردند.