kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

هلاکت 242 تروریست‌ تکفیری همراه با 3 افسر اسرائیلی و اردنی در سوریه

در پی عملیات موفق نیروهای ارتش علیه تروریست‌های تکفیری در حلب و درعا طی دو روز گذشته دست‌کم 242 تروریست کشته شدند که ده‌ها نفر از آنان از سرکرده‌های تکفیری‌ها بودند.
سرویس خارجی -

در جریان درگیری نیروهای ارتش با تروریست‌های «جبهه الشامیه» و «جبهه النصره» در شمال حلب دست‌کم 200 تروریست به هلاکت رسیدند.روزنامه دولتی الوطن روسیه با اعلام این خبر نوشت: «ارتش سوریه به تروریست‌ها اجازه ورود به «مثلث مرگ» را نمی‌‌دهد و این منطقه‌ای است که طی سال گذشته بیش از 1000 تروریست در آن کشته شده‌اند، «مثلث مرگ» در شمال حلب واقع است و اضلاع آن را نیز سه روستای «باشکوی» «دربر الزیتون» و «جندرات» تشکیل می‌دهد.تروریست‌های «جبهه الشامیه» و «جبهه النصره» که وابسته به القاعده  هستند بارها تلاش کرده‌اند که یکی از اضلاع این مثلث را به کنترل خود درآورند ولی تاکنون موفق نشده‌اند.
افسران صهیونیست بین اجساد
همچنین در جریان عملیات دقیق و موفق نیروی هوایی ارتش سوریه در جنوب این کشور دست‌کم 42 سرکرده گروه‌های تروریستی به هلاکت رسیدند. در میان کشته‌ها 3 افسر صهیونیست و اردنی هم مشاهده می‌شوند.
به گزارش فارس و به گفته منابع سوری، در عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه یکی از نشست‌های فرماندهان و سرکردگان گروه‌های تروریستی،‌ تکفیری در استان درعا هدف قرار گرفت که منجر به هلاکت شمار زیادی از افراد حاضر در آن شد.علاوه بر تلفات سنگین تروریست‌ها،‌ مقادیر زیادی از مهمات و سلاح‌های آنان نیز منهدم شد.ارتش سوریه همچنین موفق شد شهرک «حربه الناقوس» در منطقه «سهل الغاب» در حومه حماه و ادلب را از تروریست‌‌ها پس گرفت.این شهرک در تصرف گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به ائتلاف تروریستی موسوم به «جیش الفتح» به سرکردگی «جبهه النصره» بود که پس از عملیات موفق ارتش در اختیار نیروهای ارتش قرار گرفت.
حمله موشکی تروریست‌ها
 به شهرک‌های فوعه و کفریا
تروریست‌‌های تکفیری اما پس از مواجه شدن با این تلفات سنگین ده‌‌ها موشک به سوی شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه شمالی ادلب شلیک کردند. این موشکباران تنها چند ساعت پس از پایان آتش‌بس در شهر «زبدانی» صورت گرفت؛ هنوز از جزئیات تلفات و خسارات احتمالی این حملات خبری منتشر نشده است.منابع سوری اعلام کردند که در اثر حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به حومه دمشق نیز دو نفر کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.همچنین بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شمال حلب 10 نفر کشته شدند.