kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی خورشید ولایت تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی هشتمین خورشید ولایت روز یکشنبه در جوار حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در این مراسم گفت: جشنواره بین‌المللی هشتمین خورشید ولایت با هدف ترویج فرهنگ رضوی در بین قشر کودک و نوجوان برگزار شد. حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان بیان کرد: این جشنواره بستر پیوند بین دانش‌آموزان و امام رضا(ع) را فراهم کرده و آنان را برای همیشه به این امام همام پیوند زده و در زمره دوستان ایشان قرار می‌دهد. دبیر این جشنواره و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز گفت: 215 دانش‌آموز ایرانی و غیرایرانی به عنوان برگزیده هشتمین دوره از جشنواره بین‌المللی هشتمین خورشید ولایت معرفی شدند.
محمدتقی فخریان افزود: از مجموع برگزیدگان این جشنواره 208 برگزیده داخلی و هفت برگزیده خارجی هستند که آثار آنان در 9 رشته فیلم کوتاه، عکس، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان، دلنوشته، سرود و وبلاگ‌نویسی برتر شد.
وی گفت: دانش‌آموزان فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان 30 کشور از جمله ایران، عراق، بحرین، پاکستان، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی در این جشنواره شرکت کردند.
به گفته وی، در مجموع 45 هزار و 163 اثر به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد که از این تعداد 877 اثر مربوط به خارج از کشور بود.