kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

سردار دهقان:سامانه اس300 را تا پایان سال 2015 تحویل می‌گیریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سامانه موشکی اس ۳۰۰ را تا پایان سال ۲۰۱۵ تحویل می‌گیریم، گفت: تحویل اس 300 مغایرتی با ادامه تولید سامانه باور 373 ندارد. امیدواریم در سال 95 این سامانه بومی را هم عملیاتی کنیم .

به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: دکترین ما دفاعی و براساس اعتقادات دینی ماست که در چارچوب آن تجاوز به هیچ کشوری پذیرفته نیست. در دفاع از کشور با کسی تعارف نداریم. ملت ما با تحریم و تهدید تسلیم  نخواهد شد. موضع ما حفظ استقلال، تمامیت ارضی و تعیین سرنوشت کشورها براساس نظر مردم آنها با حفظ محور مقاومت است.
وی با بیان اینکه تهدید آمریکایی‌ها نشان‌دهنده قدرت ایران است،گفت: طرح‌های آمریکا برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. اوباما به استیصال رسیده و این استیصال ناشی از فشارهای جریانهای جنگ طلب و لابی‌های صهیونیست است .حمایت هایمان را از کشورهای محور مقاومت ادامه می‌دهیم و آن چه دولت‌های سوریه و عراق و یمن و یا هر دولت قانونی دیگر از ما برای کمک‌های نظامی و دفاعی بخواهند، خواهیم داد.
سردار حسین دهقان با بیان اینکه هیچ عاملی نمی‌تواند اراده ما را در بعد دفاعی تضعیف کند، در مورد صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت گفت: در این قطعنامه از ایران خواسته شده است از طراحی موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خودداری کند که ما پیشتر هم چنین طرحی نداشتیم، در حالی که در قطعنامه‌های قبلی هر گونه فعالیت نظامی در حوزه موشک‌های بالستیک ایران منع شده بود. متناسب با تهدیدها، هر نوع موشکی که بخواهیم طراحی و تولید می‌کنیم و آزمایش و رزمایش هایش را به موقع انجام خواهیم داد.
دهقان در مورد سامانه اس 300 گفت: بعد از اضافه شدن قرارداد تکمیلی، روسیه تا پایان  سال 2015 میلادی این سامانه را به ما تحویل خواهد داد. بخش‌های کنترلی این سامانه ضد هوایی به روز شده که البته تحویل آن مغایرتی با ادامه  تولید سامانه باور 373 ندارد. امیدواریم در سال 95 این سامانه بومی را هم عملیاتی کنیم .
وی گفت: نباید در عرصه نبرد در برابر هیچ تهدیدی غافلگیر شویم بلکه باید دشمن را غافلگیر کنیم. اگر خواهان صلح و امنیت و ممانعت از وقوع جنگ هستیم تنها با قدرتمند‌تر شدن ساختار نظامی و دفاعی به آن خواهیم رسید زیرا توسعه و امنیت دو روی یک سکه اند.