kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

طرح‌های ریلی و جاده‌ای در انتظار بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مجوز 10/2 میلیارد دلاری از شورای اقتصاد برای توسعه و تجهیز ناوگان جاده‌ای و ریلی اخذ شد.

به گزارش فارس، امیر امینی در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل مسکن، سهم 40درصدی در اقتصاد و معیشت دارند اظهار کرد: سالانه به بیش از 57 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل و زیرساخت‌ها نیاز داریم.
وی افزود: 118 پروژه به ارزش 98 هزار و 500 میلیارد تومان آماده سرمایه‌گذاری است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 272 طرح حمل و نقل ریلی داریم ادامه داد: 166 طرح کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل 28 هزار کیلومتر انواع راه‌ها و راه‌آهن است که اتمام آنها 104 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
امینی با بیان اینکه 10 هزار کیلومتر پروژه در قالب 60 طرح 50 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: 35 طرح نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
امینی بیان کرد: کشور را به 10 کریدور توسعه‌ای تقسیم‌بندی کردیم؛ تجاری‌سازی کریدورها از ضوابطی است که دنبال می‌شود تا به بازیابی نقش سرزمینی ایران در منطقه برسیم. معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه اضافه کرد: هشت پروژه ریلی حائز شرایط فاینانس است که مذاکرات در این‌باره با فاینانس نهایی شده است.
امینی ادامه داد: 10/2 میلیارد دلار مجوز از شورای اقتصاد برای توسعه و تجهیز ناوگان جاده‌ای و ریلی اخذ شد که البته این رقم در حوزه ریلی به بهسازی خطوط نیز اختصاص می‌یابد.