kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور

مرگ 3 سرنشین ال‌90
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پلیس راه استان زنجان شب شنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در کیلومتر چهار جاده قدیم «میانه - زنجان» بلافاصله ماموران به محل اعلامی اعزام شدند.
سرهنگ شیرمحمدی افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند یک دستگاه ال‌90 با 4 سرنشین در لاین جنوبی کنار جاده واژگون شده است.
وی ادامه داد: در این حادثه 4 سرنشین به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند که 3 تن از سرنشینان در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه استان زنجان تاکید کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس در حال بررسی است.
برخورد مرگبار 2 خودرو
کرمانشاه - ایرنا: رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: بر اثر یک فقره تصادف در جاده روانسر به کرمانشاه 3 نفر کشته شدند.اکبر آزادی افزود:‌این حادثه شنبه بین یک دستگاه پژو و یک دستگاه تریلر حوالی سراب جابری روانسر به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: آزادسازی اجساد این حادثه توسط نیروهای هلال‌‌احمر انجام شد.
واژگونی خودرو سواری
سمنان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه سمنان از واژگونی 2 دستگاه خودرو سواری در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.
سرهنگ حسن خسروجردی گفت: در اثر این حوادث که به علت ناتوانی راننده در کنترل خودرو رخ داد، 2 تن کشته و 5 نفر مصدوم شدند.
مرگ کوهنورد در ارتفاعات سبلان
اردبیل - ایسنا: رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان اردبیل از فوت یک کوهنورد 63 ساله از شهرستان آران و بیدگل در کوه سبلان خبر داد.حسن تمجید گفت: این اتفاق بعدازظهر روز شنبه در ارتفاع 4200 متری نزدیک سنگ پروانه کوه سبلان روی داد و این کوهنورد به علت پیچ‌خوردگی پا و عدم کنترل تعادل و افتادن به روی سینه و اصابت به سنگ و ترومای سینه درگذشت.
وی افزود: پیکر این کوهنورد با تلاش نیروهای هیئت کوهنوردی و هلال‌احمر شهرستان مشگین‌شهر پایین آورده شد.
جاسازی مواد مخدر در معده
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: ماموران پلیس این شهرستان هنگام کنترل مسافران اتوبوس «یزد - تهران» به سه تن از مسافران این اتوبوس مشکوک شده و آنها را جهت بازرسی به اداره پلیس منتقل کردند.
سرهنگ سیدرضا صادقیان ضمن اشاره به کشف یک کیلو و 597 گرم تریاک و هروئین از معده این قاچاقچیان خاطرنشان کرد: متهمان به هویت «س.ح» یک کیلو و 218 گرم تریاک در 110 بسته، «م.س» 182 گرم هروئین در چهار بسته و سومین متهم به هویت «ع.س» نیز مقدار 197 گرم هروئین در سه بسته در معده خود جاسازی کرده بودند.وی تصریح کرد: متهمان با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.
کشف 711 کیلو مواد افیونی
بندرعباس - ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان دیروز گفت:‌711 کیلوگرم تریاک و حشیش در  اجرای طرح‌های مقابله‌ای با قاچاق در 48 ساعت گذشته در این استان کشف شد.
سرهنگ علی میرشمسی افزود: کشف این موادمخدر در بندر لنگه، رودان، بندرعباس و مسیر میناب - جاسک انجام شده است.
وی افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده مقدار 86 کیلو و 690 گرم از نوع حشیش و بقیه تریاک است.سرهنگ میرشمسی تصریح کرد: در همین راستا 6 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
واژگونی اسکانیا در محور شاهرود - دامغان
سمنان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه سمنان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور شاهرود - دامغان و فوت راننده و مصدومیت 2 تن از مسافران این خودرو خبر داد.
سرهنگ خسروجردی افزود:‌این حادثه ساعت 2 و 23 دقیقه بامداد روز یکشنبه رخ داد و علت وقوع آن بی‌توجهی به جلو از سوی راننده خودرو اعلام شد.
کلاهبرداری شرکت خودرویی از 107 نفر
تبریز- خبرنگار کیهان: یک شرکت خودرویی در تبریز از 107 نفر به میزان 45 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.
پس از تخلیه شرکت مزبور و فرار کلاهبرداران با شکایت شاکیان، پلیس تبریز توانست رسیدگی به موضوع را آغاز و 4 متهم اصلی را به همراه 3 نفر دیگر شناسایی و دستگیر کند.
دستگیری قاضی قلابی در سلماس
سلماس- خبرنگار کیهان: فرد سابقه‌داری که با معرفی خود به عنوان قاضی دیوان عدالت اداری و صاحب نفوذ در دستگاه قضا از مردم کلاهبرداری می‌کرد، توسط ماموران پلیس شهرستان سلماس شناسایی  و دستگیر شد.وی مبلغ یک میلیارد و 390 میلیون ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.
23 محموله قاچاق توقیف شد
آبادان- ایرنا: با تلاش نیروهای دریابانی شهرستان‌های آبادان و بندر ماهشهر، 23 محموله کالای قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ نادر اصلانی فرمانده دریابانی شهرستان آبادان با تایید این خبر گفت: محموله‌های کشف شده شامل 48 تن برنج، 11هزار قوطی انواع کنسرو، 10 هزار بطری نوشابه انرژی‌زا و هزار و 570 دست لباس است.
وی افزود: در این زمینه علاوه بر دستگیری 48 قاچاقچی، 23 فروند شناور نیز توقیف و پرونده آن برای بررسی بیشتر و صدور رای به مراجع قضایی ارسال شد.
حمل 17 تن برنج قاچاق
مهاباد- ایرنا: فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بیش از 17 تن انواع برنج قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ فتاح بابانژاد افزود: برنج‌های قاچاق در شهرستان مهاباد انبار شده بود.
وی ادامه داد: ماموران پس از دریافت خبر و بررسی‌های گسترده، انبار برنج قاچاق را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی و بازرسی از محل، 17 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.
وی تاکید کرد: در بررسی‌ها، مشخص شد مالک این انبار پس از انتقال محموله‌های برنج قاچاق از یکی از کشورهای همسایه، برنج‌ها را در کیسه‌های 10 کیلویی بسته‌بندی و در این شهرستان توزیع می‌کند.
بابانژاد بیان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف محموله آدامس خارجی
اصفهان- واحد مرکزی خبر: محموله آدامس خارجی قاچاق در شهرضا کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید امامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده 900 کارتن آدامس خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی افزود: راننده خودرو دستگیر شد.