kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

خواندنی از ورزش ایران

* مراسم قرعه‌کشی مسابقات جودوی قهرمانی جهان دیروز در قزاقستان برگزار شد و تنها نماینده جودوی ایران در این رقابتها در اولین دیدار خود با قهرمان جهان مبارزه خواهد کرد.  سعید ملایی تنها نماینده ایران در وزن 81- کیلوگرم در گروه D و در قسمت بالای جدول دور نخست باید با «لوئیز پیتر» از فرانسه پیکار کند. این فرانسوی نفر سوم رنکنیگ جهانی است که مدال طلای 2013 و برنز 2014 جهان را در کارنامه دارد. برنده این مسابقه در دور دوم باید با یکی از جودوکاران رومانی، تونس یا ایتالیا مبارزه کند.طبق برنامه سعید ملایی عصر چهارشنبه وزن‌کشی خواهد کرد و روز پنجشنبه 5 شهریورماه به دیدا رقیب خود می‌رود.
* در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی که جهت حضور در مسابقات لهستان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، حامد اصغریان  از آذربایجان شرقی با کسب 12 مدال در رشته‌های مختلف و سه بار جابجایی رکوردهای ملی ستاره مسابقات شنای نابینایان قهرمانی کشور لقب گرفت و عناوین این دوره از مسابقات را درو کرد.این مسابقات برای انتخاب تیم ملی برای شرکت در مسابقات لهستان 2015 و کسب سهمیه پارالمپیک ریو 2016 بود.
*پیمان اکبری بلافاصله بعد از  کسب مقام سومی در مسابقات قهرمانی مردان باشگاه های آسیا همراه تیم پیکان در چین تاپیه  راهی امارات شد. وی که در شش ماه نخست سال هدایت چهار تیم را در پنج تورنمنت بین‌المللی بر عهده داشت(سرمربی تیم دانشجویان در بازیهای یونیورسیاد، سرمربی تیم پیکان در جام باشگاه های آسیا، سرمربی تیم ملی «ب» در مسابقات قهرمانی مردان آسیا، سرمربی تیم ملی زیر 23 سال ایران در مسابقات قهرمانی میانمار و سرمربی همین تیم در مسابقات جهانی امارات)روز شنبه از چین تایپه مستقیم به امارات سفر کرد تا همان جا تمرینات تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران را بر عهده بگیرد. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال والیبال جهان از امشب در دبی آغازمی‌شود و ایران در اولین گام از ساعت 21  رو در روی کشور میزبان قرار می‌گیرد.