kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

اختصاص 8 هزار میلیارد ریال برای مقابله با پدیده خشکسالی در کشور

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امسال ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با پدیده خشکسالی و تامین آب آشامیدنی شهرهای کشور به وزارت نیرو اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی اکبرپور دیروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: در سال جاری 80 میلیارد ریال اعتبار نیز به مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور و تامین امکانات مورد نیاز در این زمینه از جمله بالگرد و پهپاد اختصاص یافته است.
به گفته وی تاکنون 50 درصد از این اعتبار جذب شده است.
اکبرپور از همکاری وزارت دفاع در کنترل آتش‌سوزی در جنگل‌ها خبر داد و گفت: با همکاری وزارت دفاع در مواقع آتش‌سوزی از بالگرد آب‌پاش و پهپاد برای مهار آتش در جنگل‌ها استفاده خواهیم کرد که در حال حاضر این همکاری ادامه دارد و در تلاش برای استفاده بیشتر از توان وزارت دفاع هستیم.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور به وقوع آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: براساس آمار در پنج ماه اخیر سال جاری بخش وسیعی از جنگل‌های این استان طعمه حریق شد.
وی خواستار همکاری هلال‌احمر در مواقع بحرانی شد و افزود: 17 بالگرد هوایی برای مواقع بحرانی در اختیار هلال‌احمر قرار داده شده، به همین منظور هم در سال جاری 700 میلیارد تومان به این جمعیت کمک شده است که در مواقع بحران هلال‌احمر در کنار ستاد بحران خدمت‌رسانی کند، که اگر در این زمینه کمکی از طرف هلال‌احمر در خصوص بالگرد انجام نشد، عدم همکاری جمعیت هلال‌احمر به دولت منتقل می‌شود.
این مقام کشوری در ادامه به تجمیع پایگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر و راهدارخانه راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این پایگاه‌های امدادرسان در سطح کشور تجمیع می‌شوند. مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت: ویژگی مهم بحران غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و به همین دلیل مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان‌های کشور باید همواره برای مقابله با انواع حوادث و بحران‌ها برنامه‌ریزی کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.
سید مجید جدی خواستار تلاش هرچه بیشتر مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان‌های کشور در زمینه کاهش آسیب‌پذیری‌های ناشی از بروز حوادث و بحران‌ها شد.