kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
واکنش‌ها به اخبار ضد و نقیض درباره استعفای محمود عباس

حماس: استعفای عباس نمایشنامه طنز است

جنبش حماس استعفای رئیس تشکیلات خودگردان از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین را یک نمایشنامه طنز برای تقویت اختلافات داخلی خواند.

«یحیی موسی» یکی از نمایندگان حماس در شورای قانونگذاری فلسطین استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) را نمایشنامه‌ای طنز با هدف تعمیق اختلافات داخلی و دو دستگی‌های داخلی در فلسطین ارزیابی کرد. «طاهر نونو» عضو دفتر رسانه‌ای حماس نیز اعلام کرد هر گونه تشکیلاتی برای رهبری فلسطین که به دور از توافق آشتی و توافقات ملی باشد باطل است و نشان‌دهنده صف‌بندی حزبی است.
موسی ابومرزوق از دیگر اعضای حماس نیز در واکنش به این خبر گفت، استعفای عباس یک بازی برای شکل گرفتن و در دست گرفتن کمیته اجرایی برطبق خواسته‌های عباس و بهانه‌ای برای توجیه اخراج عباس از ساف است.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز استعفای عباس را سیاست بیهوده و ناکام رهبران فتح توصیف کرد. محمود عباس به همراه 9 عضو دیگر ساف روز شنبه از کمیته اجرایی ساف استعفا داد.
وی هدف از این استعفا را دعوت به تشکیل جلسه اضطراری شورای ملی فلسطین و انتخاب کمیته اجرایی تازه اعلام کرد.
شورای ملی فلسطین که به عنوان پارلمان سرزمین‌های فلسطینی محسوب می‌شود 740 نماینده دارد و از سال 1996 تاکنون تشکیل جلسه نداده است.
این در حالی است که اخبار استعفای محمود عباس هنوز هم ضد و نقیض است و «صائب عریقات» رئیس کمیته اجرایی ساف اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.