kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

چهار سوی پنج قاره

  نارضایتی مردم آمریکا از اوباما
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکردباراک اوباما رئیس جمهور این کشور در سیاست داخلی و خارجی افزایش یافته است.52 درصد آمریکایی‌ها معتقدند سیاست‌های اوباما کشور را از مسیر درست خارج کرده است.
آزمایش موشک توپول در روسیه
روسیه یک فروند موشک بالستیک قاره پیما از نوع آر-اس 12 ام توپول را با موفقیت در منطقه جنوب این کشور آزمایش کرد.
وزارت دفاع روسیه هدف از انجام این آزمایش موشکی را بررسی و محک زدن میزان توانمندی تجهیزات جنگی و موشک‌های قاره پیمای روسیه اعلام کرد.
کشته شدن 41 کرد به دست ارتش ترکیه
ارتش ترکیه از کشته شدن 41 فرد مسلح وابسته به حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه طی دو روز اخیر خبر داد.دولت موقت ترکیه از پارلمان این کشور خواسته است اختیارت نظامی ارائه شده را برای اجرای عملیات از طریق مرز ترکیه با سوریه و عراق تمدید کند.
دستگیری معترضان در جمهوری آذربایجان
منابع خبری از دستگیری 21 تظاهرکننده معترض به مرگ یک شهروند جمهوری آذربایجان در بازداشتگاه پلیس این کشور خبر دادند. تظاهرکنندگان نسبت به بدرفتاری پلیس شهر «مینگه چئوبر» با یک فرد دستگیر شده که منجر به مرگ وی شد اعتراض کرده و خواستار اجرای عدالت شدند.
انتخاب یک زن به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد
بسیاری از اعضای سازمان ملل در تلاش هستند تا انتخاب دبیرکل بعدی سازمان ملل را از اعضای پنج عضو دائم شورای امنیت خارج کنند و یک زن را به عنوان جایگزین بان‌کی مون معرفی کنند.بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل در 31 دسامبر 2016 به پایان دوره پنج ساله ریاست خود در سازمان ملل می‌رسد.
نیم میلیون بیکار در عربستان
مدیرکل آمار و سرشماری اطلاعات عربستان اعلام کرد که بیش از نیم میلیون نفر از نیروهای آماده به کار این کشور از بیکاری رنج می‌برند.86 درصد از نیروهای شاغل به کار در عربستان را مردان تشکیل می‌دهند. در حالی که سهم زنان تنها 13 درصد بوده است.
سید حسن نصرالله تهدید شد
معاون رئیس پلیس دبی در جدیدترین اظهار نظر علیه حزب‌الله، دبیر کل این حزب، سید حسن نصرالله را به ترور تهدید کرد. «ضاحی خلفان» که تقریباً درباره هر موضوعی در منطقه اظهار نظر می‌کند دبیرکل حزب‌الله را تهدید کرد و گفت، اگر کشورهای عربی تصمیم بگیرند او را ترور می‌کنند.