kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

مسافران ایرانی شب‌ها به ترکیه سفر نکنند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌ غربی از مسافران ایرانی خواست با توجه به وضعیت موجود ترکیه، شب‌ها به این کشور سفر نکنند.

عبدالحسین علی‌اکبری افزود: وضعیت تردد بین مرزهای ایران و ترکیه به ویژه در مرز بازرگان روان است ولی به مسافران زمینی به کشور ترکیه توصیه می‌کنیم در ساعات شب به این کشور سفر نکنند و به سفر گروهی اهتمام داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین برخی مسافران می‌توانند از مسیرهای جایگزین از جمله سرو، پلدشت و جلفا برای سفر به ترکیه استفاده کنند.
وی با اشاره به وضعیت فعلی مرز بازرگان اظهار کرد: با وجود عادی بودن تردد در این مرز، تقاضای سفر زمینی از ایران به ترکیه کاهش یافته و از حدود 450 خودروی روزانه به 300خودرو رسیده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مرز بازرگان از طرف ترکیه نیز روزانه حدود 450 تا 500 خودرو در این مرز تردد کرده و وارد کشورمان می‌شوند. علی‌اکبری گفت: در حال حاضر با رایزنی‌های صورت گرفته، نیروهای ترکیه‌ای امنیت مرزی را افزایش داده‌اند.
مرز بازرگان در منتهی‌الیه شمال غرب کشورمان قرار دارد و مهمترین مرز بین ایران و ترکیه است.
در روزهای گذشته عناصر گروهک‌های مخالف کشور ترکیه هشت کامیون و یک اتوبوس ایرانی را در جاده‌های مرزی این کشور مورد حمله قرار داده‌اند که راننده اتوبوس کشته شده است.