kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

سطح زیر کشت گوجه فرنگی در بوشهر امسال کاهش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به علت خشکسالی و مدیریت مصرف آب، امسال سطح زیر کاشت گوجه فرنگی از 14 هزار هکتار به 12 هزار و 500 هکتار در این استان کاهش می‌یابد.

خسرو عمرانی افزود: ‌بر اساس تفاهم‌نامه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و کشاورزان استان بوشهر باید به ازای هر هفت دهم لیتر در ثانیه آب در پروانه بهره‌برداری یک هکتار کشت صورت گیرد.
عمرانی با تاکید بر این‌که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال کاهش تولید نیست ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه علاوه بر مدیریت منابع آب بدون این‌که به اقتصاد و تولید ضربه وارد شود زمینه تولید بیشتر و باکیفیت‌تر برای کشاورزان فراهم خواهد شد. وی گفت: تاکنون شش هزار و 500 هکتار تفاهم‌نامه طبق برنامه کشت امسال گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر امضا شده است. وی وجود چاه‌های غیرمجاز را از مهم‌ترین مشکلات در بخش آب این استان اعلام کرد.
وی با اشاره به این‌که امسال زمان کشت محصول گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر زودتر آغاز می‌شود افزود: برای جلوگیری از افت قیمت محصول در ماه‌های بهمن و اسفند زمان کشت گوجه فرنگی امسال باید تا آبان به پایان برسد.
وی یادآور شد: با جلو انداختن زمان کشت باید تا بهمن و اسفند هیچ چینش اول محصولی در استان انجام نشود تا از این طریق جلوی ضرر کشاورزان استان را در آخر فصل که محصول استان‌های دیگر وارد بازار می‌شود، گرفته شود. وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 560 هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید شود.