kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* در حالی که هنوز تا زمان برگزاری انتخابات مجلس فرصت طولانی باقی مانده است، ظاهراً دولتمردان کلید تبلیغات را از الان زده‌اند.
ایرانی
* توافق هسته‌ای که یک معاهده بین‌المللی است و طبق قانون اساسی تمام چنین توافق‌ها و معاهده‌هایی باید از طریق مجلس که نمایندگان آن منتخب ملتند به مرحله اجرا یا عدم اجرا برسد. امتناع دولت فقط شکستن پیمان اولیه آن با مردم برای اجرای قانون است.
شهیدی
* با یک حساب دو دوتا چهارتا از دولت سؤال می‌کنیم اگر توافق هسته‌ای در یک جمع 250 نفره که نمایندگان مردم هستند به بحث و بررسی گذاشته شود بهتر است یا اینکه چشم بسته بگوییم هر چه چند دیپلمات محترم ما گفته‌اند درست است.
عربی
* در مورد توافق هسته‌ای که با دادن امتیازات زیاد به 5+1 و عقب‌نشینی از منافع ایران همراه بوده است و مذاکره کنندگان آن را داوطلبانه می‌دانند باید گفت شما فقط و فقط می‌توانید از جانب خود داوطلبانه کار کنید مردم چنین حقی به شما نمی‌دهند که داوطلبانه درباره بود و نبود منافع کشور تصمیم بگیرید و اقدام کنید.
یک دبیر
* برجام نمی‌تواند بدون گذشتن از تصویب نمایندگان آحاد ملت در مجلس وجاهت اجرایی پیدا کند چون برجام هسته‌ای تعهدات همه جانبه‌ای را برای سالیان طولانی به مردم تحمیل می‌کند این چیزی نیست که فقط یک شورا یا یک تیم درباره آن نظر بدهد. قطعاً باید نمایندگان آحاد ملت حرف آخر را بزنند و در نهایت شورای نگهبان این مصوبه را تأیید یا ردکند. لذا اصرار دولتی‌ها به دور‌زدن مجلس امر مشکوکی است.
ابوالفضل کرمی
* آقای صالحی دائم می‌گوید، این معاهده نیست که مجلس بخواهد آن را تصویب کند، اگر برجام معاهده نیست، پس چیست؟ آقایان سعی می‌کنند با یک گفتار درمانی، مجلس را دور بزنند. این موضوع که طولانی مدت است و همه ملت را در بر می‌گیرد نمی‌تواند بدون حضور و دخالت نمایندگان مجلس به سرانجام برسد.
رضا منصوری
* گروهی که در انگلستان تحت نام تشیع برنامه اختلاف و تفرقه به راه انداخته‌اند و از سوی دولت روباه انگلیس حمایت می‌شوند از شیعیان نیستند و شیعیان حقیقی هرگز آنها را قبول ندارند.
سلیمان بلغار
* روزنامه کیهان و رسانه‌ها شرعاً مسئولند که اطلاع‌رسانی کنند که طیفی خاص که گویا با دستور و نقشه راه، کار می‌کنند قصد دارند کشور را از نظر اقتصادی به بن‌بست و تعطیلی بکشانند. تا راه نارضایتی عمومی و احیاناً شکست مواضع انقلابی را هموار کنند و متأسفانه دولت در این برهه شدیداً تأثیرپذیر از این گروه است.
3549---0912
* به دولت محترم عرض می‌کنم کسانی با هزاران امید و آرزو به شما رأی دادند ولی با حضور عده‌ای مطرود و فتنه‌گر در اطراف دولت که نه دلسوز دولتند و نه دغدغه دین دارند نه مصلحت کشور و نظام را می‌خواهند تمام امیدهایمان به نا امیدی گرایید. به نفع دولت است که به نصایح بزرگان گوش کند. نیمی از عمر دولت سپری شد.
پرهیزکار
* با توجه به انتقاد مکرر وزیر نفت از هزینه‌های بی‌جا در این وزارتخانه و عدم پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران پارس جنوبی و نگرانی  وی از هزینه پرداخت یارانه‌ها، چگونه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد ویژه کارمندان خود در هر ماه می‌نماید؟! هزینه برگزاری این مراسم از جیب مدیر کل خرج می‌شود یا به خزانه نفت متصل است؟!
3919---0912
* آقای هاشمی گفته است حق مردم است که از بهترین کالاهای دنیا استفاده کنند ولی واقعیت امر این است که این حق فقط برای اقشار متمولی همانند خانواده ایشان است والا اکثریت مردم که پول برای خرید کالاهای خارجی ندارند و اگر هم داشته باشند سعی می‌کنند در ابتدا به فکر محصولات و اقتصاد کشور خودشان باشند.
0487---0916
* در خبرها آمده بود درآمد شرکت بایر آلمان از نفت ما بیشتر است! به نظر من چاره ما این است که چنین مراکز صنعتی ایجاد کنیم و سپس مالیات جایگزین درآمد نفت شود. در آن صورت تحریم اثر نخواهد داشت. به جای افزایش قیمت‌ها، ایجاد ثروت کنیم. به اندازه کافی هم مهندس و متخصص داریم!
8580---0912
* اگر در کشوری غیرت رخت بربندد دیگر نیازی به لشکرکشی هم نخواهد بود خود به خود تسلیم دشمن می‌شوند و نقشه دشمن عملی خواهد شد. پس بر مسئولین فرهنگی است که از فرهنگ غیرت ایرانیان پاسداری کنند نه اینکه جواز برنامه‌هایی را بدهند که درصدد خشکاندن این غیرت‌اند. چون این برنامه‌ها پازل دشمن را تکمیل می‌کند.
9871---0911
* شهدای غواص با دست‌های بسته مقاومت کردند و پیغام روشنی به ما دادند. مراقب باشیم دشمنان به بهانه توافق و تعامل هسته‌ای به برنامه‌های نظام نفوذ نکنند و عزت مردم ایران را از بین نبرند.
9291---0913
* دلیل اینکه حضرت آدم به رغم مسجود ملائک بودن نتوانست شیطان را بشناسد آن بود که تا آن موقع شیطان مرتکب خطا نشده بود. منظورم این است که افرادی که سابقه فتنه‌گری سال 88 را در پرونده خود دارند برای هیچ مسئولیتی نمی‌توانند ورود پیدا کنند و شورای نگهبان هیچ توجیهی برای ورود آنان به قدرت ندارد.
7933---0915
* واحد کنترل کیفیت خودروها باید نظارت و دقت بیشتری در ساخت و تولید خودروهای داخلی داشته باشند. متأسفانه به نظر می‌رسد بخش‌های مهمی از شرکتهای خودروسازی از سر دلسوزی کار نمی‌کنند وقتی یک خودروی نو و جدید، لاستیک آن مشکل دار است یا موتورش پایین می‌آید، چطور می‌توان اعتماد به خودروهای تولید داخل را گسترش داد.
9503---0912
 * برخی نمایندگان سازمانهای خیریه که در مراکز خرید و بانکها از مردم تقاضای کمک نقدی می‌کنند خیلی معتبر نیستند. چون وقتی با شماره‌هایی که روی کارت درج می‌شود تماس می‌گیریم کسی پاسخگو نیست. لطفاً به این مسئله رسیدگی شود.
7430---0919
* با آنکه مریوان از شهرهای مرزی با عراق است متأسفانه با کمبود مراکز درمانی مواجه است. حال آنکه می‌توان با توسعه این بخش هم گردشگران و مسافران بیشتری راجذب کرد و هم مردم منطقه را از محرومیت درمانی خارج ساخت.
کاسب
* 25 سال است که در آتش‌نشانی شهرستان چابهار خدمت می‌کنم ولی بنده را بازنشسته نمی‌کنند. در حالی که هر آتش‌نشان با 20 سال خدمت باید بازنشسته شود. راهنمایی کنید برای احقاق حق خویش به کجا مراجعه بکنم که رسیدگی بشود.
بامری
* چند ماهی است که یک دستگاه یخچال فریزر ]...[ خریده‌ام که بعد از چند روز با مشکل فنی روبرو شده است. طی تماس با نمایندگی مربوطه متاسفانه کسی پاسخگو نیست و حتی اپراتور شمار‌ه‌ای که با صدای مشتری در ضمانت‌نامه آمده است هم با رفتار تند و زشت برخورد می‌کند. مسئولین به‌ویژه از متصدیان حمایت از حقوق مصرف‌کننده باید به تولیدکنندگان داخلی تفهیم کنند که این رفتار با مصرف‌کننده ایرانی خیانت به تولید داخلی است.
2914---0912
کیهان: نام شرکت تولیدکننده در دفتر روزنامه موجود است.
* ما تعدادی (حدود 70 نفر) از کارکنان شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری هستیم که به دستور رئیس‌جمهور از نهاد ریاست جمهوری انتزاع و به وزارت امور خارجه الحاق شده‌ایم و اکنون با سابقه 15 سال کار در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. از مسئولین امر درخواست می‌شود مشکلات ما را برطرف کنند.
1603---0920
* در شهرستان گنبدکاووس بیشتر مغازه‌‌داران داخل مغازه خود چاه کنده و هر روز جلوی مغازه را با آب چاه شستشو می‌دهند پیشنهاد بنده این است که پلیس آب تشکیل بشود و با این بی‌قانونی‌ها در مصرف آب برخورد بکنند.
5431---0912