kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی

مصباحی‌مقدم: مسئولان از تولیدات با کیفیت داخلی حمایت نمی‌کنند

نماینده مردم تهران در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از مسئولان به دلیل حمایت نکردن از تولیدات باکیفیت داخلی انتقاد کرد.

به‌گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی که صبح دیروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: باید به گونه‌ای مصرف کنیم که کمترین مقدار برای بیشترین استفاده و بهره وری را داشته باشیم و مصرف درست باید مبنا قرار گیرد.
مصباحی‌مقدم با تأکید بر اینکه باید به تولیدات داخلی کمک کنیم، تا با حمایت ما کالاها مصرف و قدرت تحقیق و توسعه و کیفیت بالا رود، گفت: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مسئله استانداردسازی تولیدات است؛ بنابراین باید استانداردهای تولید و کیفیت محصولات را بالا ببریم و سازمان استاندارد باید مکلف به این کار شود.
مصباحی مقدم با اشاره به اشتیاق کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران یادآور شد: شرکت‌های اروپایی پس از برجام به ایران هجوم می‌آورند و دنبال بازار مصرف هستند. باید پرسید آیا به آنها میدان دهیم که بازار مصرف ما را بچاپند؟ این اشکال متوجه مسئولان است که بنا را بر این گذاشتند که تولیدکننده داخلی با کیفیت حمایت نشود و گاهی واردات، پورسانت دارد ولی تولید داخل ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما باید نفع خودمان را بپذیریم و از ضرر پرهیز کنیم. حرف راه اندازی مک دونالد احمقانه است چرا که مک دونالد نماد حاکمیت، نفوذ و حضور آمریکا است و باید جلوی این نمادهای آمریکایی را گرفت؛ برخی دهانشان آب نیفتد که شرایط برای رفاقت با ایران فراهم شده است.
خودباوری، همت و مدیریت اجرایی صحیح
اصلی‌ترین نیاز ماست
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ همه‌جانبه با استکبار هستیم، اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که مسئله آمریکا مسئله هسته‌‌ای نیست و  خیلی از ما در این مسئله گیر کرده‌ایم؛ مسئله فراتر از موضوع هسته‌ای است، یعنی استکبار به خاطر مسئله هسته‌ای این همه تکاپو نمی‌کند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند پیشرفت شگرف انقلاب اسلامی را متوقف و در ایران نفوذ پیدا کنند. اختلاف و نفوذ دو راهکاری است که دشمنان به دنبال آن هستند و قصد دارند مسئله هسته‌ای را دستمایه قرار دهند.
سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما باید وحدت را حفظ کنیم، اظهار داشت: بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود و  باید تصمیم‌گیری درباره مسائل هسته‌ای را به مراجع قانونی بسپاریم، البته هیچ قراردادی که به مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و مستضعفان از جمله فلسطین  و قراردادی که به وحدت و قدرت نظامی ما خدشه وارد کند، نمی‌پذیریم. ما به هر آنچه مراجع قانونی تصمیم می‌گیرند باید عمل کنیم، البته وحدت خط قرمز ماست و نباید وحدت شکسته شود.
وی یادآور شد: اگر ما در جنگ اقتصادی خط مقاومت را پیش بگیریم، از دل آن نیروی اقتصادی پیشرو، مقتدر و مثال‌زدنی متولد می‌شود که برای همیشه مشکل اقتصاد ایران را حل خواهد کرد و فرمول این راه اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ اقتصاد پیشرو و برتر به نیروی انسانی، دانش، فناوری، سرمایه و بازار مصرف نیاز دارد و ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهای جهان است که منابع انسانی فراوانی دارد. سردار نقدی با بیان اینکه ایران همه ارکان اقتصاد پیشرو را دارد، با طرح این پرسش که چرا اقتصاد ما پیشرو نیست؟ گفت: برآورد ما این است که ما دو عنصر را باید به سایر عناصر اضافه کنیم؛ خودباوری و همت و مدیریت اجرایی صحیح اصلی‌ترین نیاز ماست.
وی با اشاره به وجود دو نگاه درباره پیشرفت کشور اظهار داشت: یک نگاه می‌گوید باید از ظرفیت درونی و اقتصاد درون‌زا استفاده کنیم و نگاه دوم معتقد است پیشرفت اقتصادی با کمک بیرونی محقق می‌شود؛ شرایط امروز کشور نشان داده که نگاه دوم غلط، عقیم و بی‌فایده است، البته افرادی که دیدگاه دوم را دارند صریحا مخالفت خود با اقتصاد مقاومتی را مطرح نمی‌کنند، اما طبق فرمایش رهبری باید از بن دندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم.