kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴

والیبالیست قرن جانشین ولاسکو

فدراسیون والیبال ایران با لورنزو برناردی برای جانشینی خولیو ولاسکو در تیم ملی والیبال کشورمان به توافق رسید.
فدراسیون والیبال ایران با لورنزو برناردی برای جانشینی خولیو ولاسکو در تیم ملی والیبال کشورمان به توافق رسید.
بعد از مذاکراتی که فدراسیون والیبال ایران با گزینه‌های مورد نظر خود برای جانشینی خولیو ولاسکو داشت، سرانجام با لورنزو برناردی به توافق رسید تا این مربی ایتالیایی هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را بر عهده بگیرد. برناردی که به بازیکن قرن والیبال معروف است، شاگرد ولاسکو در تیم ملی ایتالیا بوده است. «لورنزو برناردی» در حالی هدایت والیبالیست‌های ملی پوش ایران را می‌پذیرد که این نخستین تجربه سرمربیگری او در رده تیم ملی بزرگسالان است.
برناردی چند سالی است که حرفه مربیگری را آغاز کرده است. در کارنامه او مربیگری در تیم والیبال امید ایتالیا و باشگاه «ویگل» لهستان به چشم می‌خورد. «برناردی» هنوز نتوانسته به عنوان یک سرمربی تیم ملی توانایی‌های خود را ثابت کند. ایران نخستین تیم ملی «برناردی» است. شاگرد محبوب ولاسکو می‌خواهد جا پای استادش بگذارد. آن هم در شرایطی که سطح انتظارها از والیبال ایران بسیار بالاست. پس از پیروزی‌های والیبال در سال‌های اخیر انتظار مردم و علاقه‌مندان والیبال موفقیت در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی است.
علاوه بر این رئیس فدراسیون هم مهمترین هدف تیم ملی را قرار گرفتن روی سکوی المپیک عنوان کرده است.
داورزنی با اشاره به برنامه‌های برناردی خاطر نشان کرد: او به دلیل درگیری که در باشگاه لهستان دارد اواخر آوریل(اردیبهشت ماه) به طور مستقیم هدایت تیم ملی ایران را در دست می‌گیرد، اما فعلا فیلم بازی والیبالیست‌های ایران را آنالیز می‌کند و بعد از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال برنامه‌های خود را برای تیم ملی اعلام خواهد کرد.رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی درباره کادر فنی و دستیاران برناردی گفت: قرار شد دو، سه ماه به او زمان بدهیم تا گزینه‌های مورد نظر خود را به ایران بیاورد، اما در نهایت با او توافق کردیم تا از مربیان ایرانی در کادر فنی استفاده کند. ما از برناردی خواسته ایم تا همراه تیم ملی والیبال ایران به اهداف مورد نظر برسد. مهم‌ترین هدف ما قرار گرفتن بر روی سکوی المپیک برزیل و همچنین المپیک 2020 است.
باید دید سرمربی جدید تیم ملی در نخستین تجربه مربیگری خود در کسوت سرمربی تیم ملی بزرگسال می‌تواند موفقیت‌های والیبال ایران را ادامه دهد؟