kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
معاون وزیر نیرو:

سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: وزارت نیرو در نظر دارد سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: وزارت نیرو در نظر دارد سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هوشنگ فلاحتیان در مراسم بهره‌برداری  همزمان  از 104 طرح صنعت برق استان قزوین که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کل ظرفیت نیروگاه بادی و خورشیدی کشور کمتر از 100 مگاوات است و وزارت نیرو در نظر دارد از این پس سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کند.
وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته بدون خاموشی سپری شد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید از هم‌‌اکنون خود را برای تامین برق در پیک بار سال 93 آماده کنند.فلاحتیان یادآور شد: تمام تلاش وزارت نیرو ساماندهی اقتصاد صنعت آب و برق کشور است تا فضای کسب و کار برای مردم، پیمانکاران، سازندگان و مشاوران فراهم شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرد: بند 19 قانون بودجه سال 92 که مشابه آن برای سال 93 در مجلس به تصویب رسید ناظر بر 12هزار میلیارد تومان قرارداد است که می‌تواند راندمان حرارت نیروگاه‌ها را افزایش دهد؛ ضمن اینکه به انرژی خورشیدی نیز توجه بیشتری دارد.
وی به تولید 250 میلیارد کیلووات ساعت برق در حال حاضر اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری 9 هزار میلیارد تومان قرارداد بیع متقابل با بخش خصوصی برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها مبادله شد.