kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی

جدیدترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت‌وگوهای اختصاصی و نیز آثار و مطالب متنوع فرهنگی و سیاسی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

در طلیعه این شماره با عنوان «القای تصور ناصحیح از ملت، شگرد دشمن» از زبان مدیرمسئول می‌خوانیم:‌ بیش از 1700 مرکز و کانون مطالعاتی تحقیقاتی فقط در آمریکا وجود دارند که مهمترین ابزار قدرت نرم آمریکا محسوب می‌شوند و به عنوان مرکز تصمیم‌سازی عمل می‌کنند فعالیت این کانون‌ها و نهادها معطوف به مبارزه با کشورهای مخالف استکبار آمریکاست و ابزار مورد استفاده آنان بیش از آن که سخت‌افزاری باشد، نرم‌‌افزاری است.
دکتر اصلانی در ادامه افزوده است: آنها با امواج شیطانی خود قصد دارند القا کنند دفاع از اسلام و انقلاب هزینه دارد ولی فایده ندارد، ایستادگی بر آرمان‌ها بی‌ثمر است، مبارزه و مقابله با استکبار بی‌نتیجه است، تلاش‌ها محصولی جز ضرر و زیان نداشته و ندارد؛ بنابراین مقاومت بیهوده است. دست‌ها را بالا برده تسلیم شوید!
مدیرمسئول با اشاره به شگرد روانی دشمن گفته است: القای تصویر ناصحیح و دروغین از ملت ایران و تصویر بزک کرده ‌از دشمنان آن شگرد روانی کانون‌های جنگ روانی دشمن است که متأسفانه معاندان از سرعناد و کج‌فهمان از سرنادانی نیز بر طبل آن می‌کوبند، زیرا دشمن به خوبی از ویژگی‌های واقعی و حقیقی این ملت شجاع، مؤمن و فداکاری که نظام اسلامی را خود ایجاد کرده، طرفدار و مدافع پرشور آن است، برای حفظ و تداوم آن تا پای جان فداکاری و ایستادگی می‌ورزد باخبر و از ارزیابی متکی بر آمار و کارشناسی دقیق اتاق‌ها و اندیشکده‌های فکری بهره‌مند است. او می‌داند که پشتوانه واقعی این نظام مردم‌اند و موتور حرکت این مردم، ایمان و اعتقاد قلبی آنان است؛‌ لذا درصدد است این موتور را از کار بیندازد و این ریشه را بخشکاند.
وی در پایان تأکید کرده است: هرگونه ارائه تصویر ناصحیح و دروغین از این ملت مؤمن، شجاع، امتحان‌پس داده و تسلیم ناشدنی ما چه آگاهانه و چه ناآگاهانه حرکت در مسیر اهداف استکبار و تحقق نقشه دشمن است.
«کودتای 28 مرداد؛ تحکیم سلطه آمریکا در ایران» عنوان گفت‌وگو با قاسم تبریزی کارشناس مسایل سیاسی-تاریخی است که در بخشی از آن می‌خوانید: مصدق نمایندگان را یکی‌یکی به خانه خود دعوت می‌کرد و می‌گفت: استعفایت را بنویس. خطای دومش منحل کردن مجلس بود. این هم خلاف قانون بود. نخست وزیر حق‌ چنین کاری را ندارد. امروز رئیس‌جمهور مگر می‌تواند مجلس را منحل کند؟ باید مطیع مجلس باشد.
قاسم تبریزی در ادامه به ناکارآمدی دولت مصدق در برابر عده‌ای رقاصه و لات گفته است:‌ این که عده‌ای رجاله و رقاصه و لات و لمپن آمدند در خیابان و تظاهرات کردند و کودتا صورت گرفت درست است، اما دولتی که با پنج رقاصه و لات و چاقوکش و... سقوط کند که دولت نیست. دولتی که متکی به ملت است از حمله نظامی و اشغال مملکت توسط استعمارگران هم سقوط نمی‌کند. مطلب بعدی این که مردمی که سی‌تیر به مقابله با شاه برخاستند کجا رفتند؟ این یک سؤال اساسی است. 30 تیر را چه کسانی پدید آوردند و چگونه پدید آمد؟ مردم چه کردند که دربار، آمریکا و انگلیس مجبور شدند که دوباره مصدق را برگردانند؟ آن مردم در روز 28 مرداد کجا هستند ؟ چرا به میدان نیامدند؟
«ردپای فراماسونری در انحراف مشروطه» عنوان گفت‌وگوی بعدی با شمس‌الدین رحمانی است که با اشاره به نقش فراماسونرها در ایران گفته است:‌ کاری میرزا ملکم‌خان کرد که خیلی مهم است. او به دیگر فراماسونرها می‌گوید که وقتی با روحانیون حرف می‌زنید طوری حرف بزنید که آنها حساس نشوند. حساس نشوند یعنی چه؟ مثلا می‌گفتند ما می‌خواهیم قانونی درست کنیم براساس منافع ملت. کلمه «ملت» بار مذهبی دارد و به معنای آیین هم است. در قرآن آنجا که می‌گوید «علی ملت ابراهیم» یعنی بر آیین ابراهیم. اما در واقع آنچه فراماسونری از ملت در نظر داشته «ناسیونالیزم» بوده است.
شمس‌الدین رحمانی در ادامه افزود: درجریانی مثل مشروطیت یکی فکر است که کار می‌کند و دیگری قدرت و عمل. در مشروطیت روحانیون در جناح فکر و اندیشه حضور فعالی داشتند و نظراتشان را اعلام می‌کردند، اما اعمال قدرت را جاهایی مثل کمیته مجازات انجام می‌داد. اما در مقابل هر کسی را که با آنها مخالف بود و حرف می‌زد به راحتی می‌کشتند، آنها بازوی اجرایی داشتند که به مدد آن به حذف فیزیکی و ترور روی آوردند. یکی یکی سران مشروطه را کشتند. از ستارخان و باقرخان گرفته تا شیخ فضل‌الله نوری.
رحمانی در ادامه تأکید کرده است: فراماسون‌ها در نهضت مشروطه کارشان تنها تولید فکر و اندیشه نبوده بلکه تمام تلاش خود را به کار بستند تا هرچه بیشتر قدرت را در دست بگیرند. برای این کار یک بازوی اجرایی هم داشتند و کم‌کم به مقصودشان رسیدند. فراماسون‌ها در این راه از هیچ خدعه و نیرنگ و جنایتی فروگذار نکردند.
همچنین در این شماره می‌خوانیم: «پیام امام صادق(ع) در زمان غیبت» از آیت‌الله روح‌الله قرهی، «شیخ کلینی؛‌ میراث‌دار فرهنگ شیعی» به قلم عبدالحسین توکلی طرقی، «قیام گوهرشاد؛ هشیاری و غیرت دینی علما  مردم علیه طرح حجاب‌زدایی» نوشته عبدالله خداجو، «موج جدید تظلم خواهی دانشجویان بورسیه در دادسرای تهران» به قلم قاسم غلامرضایی، «سردار شهید سوداگر با کتابی متفاوت در دفاع مقدس» از رمضانعلی ابراهیم‌زاده گرجی و...