طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
تماس موبایلی با کدهای اضطراری ملی رایگان است
طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تماس با کدهای اضطراری ملی باید به شکل رایگان صورت بگیرد.
به گزارش ایسنا، به طور طبیعی هر یک از اپراتورهای تلفن ثابت و همراه تعرفههای خاصی برای هر دقیقه مکالمه دارند که از طریق سایت خود آن را اعلام میکنند. با این حال برخی کدهای خدماتی هم هستند که تماس با آنها طبق مصوبات تنظیم مقررات ارتباطات باید به شکل رایگان صورت بگیرد.
طبق مصوبه رگولاتوری، کدهای خدماتی به طور غالب به گروه کدهای سه، چهار و پنج رقمی تقسیم شده و هر یک از این گروه کد خاص خود را دارند.
در این میان کدهای سه رقمی که در حال حاضر تمام آنها با شمارههای 11 و 12 و 19 شروع میشوند، تحت عنوان کدهای اضطراری و عمومی تفکیک میشوند.
کدهای ملی گروهی از کدهای خدماتی هستند که لازم است بهرهگیری از آنها در سطح کلیه استانهای کشور تعریف شد. اضطراری نیز دارای ویژگیهای خاص خود محسوب شده و شرایطی را دارا هستند.
شمارههای سه رقمی اضطراری ملی دارای ویژگیهایی هستند که در میان آنها میتوان به داشتن جنبههای حیاتی و فوری شماره کدهایی مانند اورژانس، آتشنشانی، پلیس و ... قرار میگیرد. همچنین به طور معمول مدت زمان مکالمه با این کدها در سطح کل کشور مورد نیاز است.