kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷

دستگیری توزیع‌کنندگان کوکایین بین متمولین خاص

رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزئیات دستگیری شبکه اسپایدر و گردش مالی آنها را اعلام کرد.
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزئیات دستگیری شبکه اسپایدر و گردش مالی آنها را اعلام کرد.
سردار علی مویدی با اشاره به کشف و فروپاشی شبکه توزیع مواد مخدر کوکایین با نام اسپایدر از تلاش اطلاعاتی 8‌ماهه پلیس و دستگیری 10 نفر در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: فروپاشی این شبکه با کشف مقادیر 20 کیلو کوکایین برای اولین بار در کشور صورت گرفت.
وی گردش پول این شبکه را بیش از 10 میلیارد تومان عنوان کرد و در ادامه افزود: متأسفانه این شبکه کوکائین وارد شده را برای تعدادی افراد متمول خاص در نظر گرفته بود ولی فرصت توزیع این مواد را پیدا نکرد.
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: در جریان انهدام این شبکه بیش از 4 میلیارد تومان وجه نقد به دست آمد و ارزش یکی از املاک کشف شده از اعضای این باند بیش از 6 میلیارد تومان بود.
مویدی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مبنی بر ورود مواد مخدر جدید به عنوان‌هایی همچون گل و قارچ مقدس اظهار داشت: آزمایشگاه پلیس تنها مرجعی است که می‌تواند این اخبار را تائید کند ولی تاکنون وجود چنین موادی به عنوان مواد مخدر جدید تائيد نمی‌شود.
وی در پایان با اشاره به کشف یک تن مواد مخدر با همکاری پلیس پاکستان اعلام داشت: در عملیات مشترک با پلیس پاکستان که روز گذشته انجام شد یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و 6 نفر نیز توسط پلیس جمهوری اسلامی دستگیر شدند.