kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت می‌شود

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار کشور خبر داد.

سیدحسین میرشفیع گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور تا پایان سال جاری آسفالت می‌شود.
وی در جریان سفر به شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 105 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت است که آسفالت 15 هزار کیلومتر از راه‌های جدید نیز جزو برنامه‌های دولت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر آسفالت 54 درصد از راه‌های روستایی بالای 10 سال است، اظهار کرد: نگهداری راه‌های روستایی حجم بالایی از کارهای ما را به خود اختصاص داده که در این رابطه، روکش آسفالت این میزان از راه‌های روستایی در حداقل زمان ممکن عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و نگهداری راه‌های روستایی مورد نیاز است، گفت: طبق برآورد انجام شده پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و نگهداری راه‌های روستایی اختصاص یابد.
میرشفیع در بخش دیگری از سخنان خود راه‌های روستایی مورد نیاز کشور را در افق 1404 هجری خورشیدی 173 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: حجم بالایی از این راه‌ها خوشبختانه با اولویت قرار دادن روستاهای بالای 50 خانوار احداث شده است.
وی ادامه داد: 21 میلیون نفر جمعیت مولد در 37 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور زندگی می‌کنند که رسیدگی به راه‌های ارتباطی این روستاها با جدیت انجام می‌شود.
سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفر به گیلان، از بخشی از پروژه‌های راه روستایی شهرستان‌های شفت، فومن، صومعه‌سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستارا در غرب استان دیدن کرد.