kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور:

شیر رایگان امسال بین دانش‌آموزان دبیرستانی توزیع می‌شود

دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور گفت: در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان دبیرستانی نیز شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جعفرآبادی در همایش کارشناسان تغذیه شیر مدارس استان همدان در نهاوند افزود: به منظور توزیع شیر رایگان در مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی آینده، چهار هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها و یک هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان بودجه دولتی اختصاص یافته است.
وی افزود: دولت برای تامین شیر رایگان مدارس، عزم جدی دارد و برای این منظور امسال برای نخستین بار با تامین اعتبارات لازم و پرداخت یک هزار و 600 میلیارد ریال بدهی کارخانجات شیر را پرداخت کرده است.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته، 550 میلیون پاکت شیر به صورت رایگان با میانگین 70 نوبت طی مدت شش ماه بین دانش آموزان سراسر کشور توزیع شد. که امسال در نظر داریم این میزان افزایش یابد، وی ادامه داد: توزیع شیر سال گذشته از آبان ماه در مدارس راهنمایی و ابتدایی به مدت شش ماه توزیع شد که امسال در نظر است دانش‌آموزان دبیرستان‌ها نیز مشمول توزیع رایگان شیر قرار گیرند.
جعفرآبادی با بیان اینکه بحث نظارت برکیفیت و توزیع شیر مدارس از جمله مباحث مهمی است که ما روی آن تاکید داریم، افزود: امسال به دنبال تشدید نظارت و اصلاح برخی مشکلات هستیم. وی  گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف شیر در سبدمصرف خانوارهای ایرانی، بسیار پائین است لذا برای اصلاح این مشکل نیاز به فرهنگ‌سازی است که توزیع شیر بین دانش‌آموزان می‌تواند این فرهنگ‌سازی را در بین آنان به وجود آورد ضمن آنکه دولت قصد دارد با توزیع شیر در مدارس، به کارخانجات کمک کند اما آن‌‌ها نیز باید کیفیت شیر مدارس را بالا ببرند.
دبیر کمیته ملی شیر مدارس گفت: در سطح شهرها شیر پاستوریزه و در سطح مناطق دور دست که نیاز به ماندگاری زیادی دارد شیر استریلیزه توزیع می‌شود البته باید در شیر پاستوریزه در صد آب استاندارد باشد.