kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تصویب 2 هزار میلیارد ریال برای سرانه سال تحصیلی جدید مدارس

وزیر آموزش و پرورش از تصویب دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرانه سال تحصیلی جدید مدارس در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی اصغر فانی دیروز در جمع مدیران مدارس و نمایندگان معلمان شهرستان بناب سرانه اختصاص یافته به مدارس را ناکافی دانست و گفت: بخشی از سرانه تا مهر ماه امسال به حساب مدارس واریز می‌شود.
وی همچنین بودجه امسال وزارت آموزش و پرورش را 250 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در دو سال اخیر این بودجه بیش از 50 درصد رشد داشته است.
فانی در خصوص مطالبات بازنشستگان فرهنگی گفت: 25 درصد پاداش بازنشستگان اسفندماه سال قبل پرداخت شد و بقیه بدهی نیز که 10 هزار و 500 میلیارد ریال است با تصویب و تأمین اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی پرداخت می‌شود.
فانی در خصوص اصرار نماینده مجلس و فرهنگیان بناب برای تکمیل خانه معلم بناب گفت: نمایندگان مجلس اجازه ساخت خانه معلم را به وزارت آموزش و پرورش نداده‌اند اما در صورتی که نصف اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری خانه معلم بناب از محل ماده 180 نمایندگان مجلس تأمین شود ما هم نصف بقیه را از بودجه وزارتخانه تأمین می‌کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد است، گفت: امسال 13 هزار و 400 میلیارد ریال برای بهسازی فضاهای آموزشی اختصاص یافته و برای نهضت مدرسه‌سازی در بناب هم هر چقدر از محل اعتبارات عمرانی استان تأمین شود همان مقدار نیز از اعتبارات وزارتخانه تأمین خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی 25 هزار معلم در سال گذشته و 38 هزار نفر تا پایان امسال بدون نیروی جایگزین گفت: با ورود نخستین گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از ابتدای سال تحصیلی 95 به جمع معلمان، توازن نسبی نیروی انسانی ایجاد خواهد شد.
فانی در خصوص خدمات بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش به جامعه فرهنگیان گفت: قبول می‌کنیم که بیمه طلایی و تکمیلی فرهنگیان تاکنون نواقصی داشته و خدمات آنها ضعیف بوده است اما در حال صندوقی کردن نظام بیمه‌ای هستیم و در صورتی که اجرای آزمایشی آن جواب بدهد دایمی شده و این خدمات را برای 700 هزار نفر فرهنگی بازنشسته هم ارایه خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین وجود مدارس خاص در کشور را عامل آسیب دیدن مدارس عادی دانست و گفت: به تدریج در حال کاهش مدارس خاص هستیم و امیدواریم تاچهار سال آینده به یک تعادل در این خصوص دست پیدا کنیم.