kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
پس از 31 سال

شهید احمد دلیل در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر پاسدار شهید «احمد دلیل» از رزمندگان عملیات خیبر دفاع مقدس روز پنجشنبه پس از تشییع باشکوه بر دستان مردم شهید پرورقاین در گلزار شهدای روستای ورزگ این شهرستان آرام گرفت.


پیکر مطهر شهیداحمد دلیل که تا یک هفته قبل به عنوان شهید گمنام قرار بود در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران تشییع شود، روز پنج‌شنبه گذشته بعد از احراز هویت و 31 سال دوری، به روستای محل تولدش ورزگ در شهرستان قاین منتقل شد.
شهیداحمد دلیل، فرزند غلامحسین در 9 اردیبهشت 1342 در روستای ورزگ قاین دیده به جهان گشود و در 22 اسفند ماه 1363 در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک این شهید والامقام که چندی پیش در عملیات تفحص کشف شده بود با تطابق آزمایش DNA این شهید با برادرش شناسایی شد و مسئولان بنیاد شهید در 18 مرداد ماه جاری به منزل پدر و مادر این شهید رفته و خبر نامدار شدن فرزندشان را به آنها دادند.
مراسم وداع با پیکر شهید احمد دلیل شب چهارشنبه با حضور باشکوه مردم شهیدپرور قاین در مسجد جامع این شهر برگزار شد. همچنین روز (پنجشنبه) مردم روستای ورزگ بعد از 31 سال با شهید احمد دلیل آخرین وداع تاریخی خود را انجام دادند و پس از آن، پیکر مطهر شهید را تا آرامگاه ابدیش همراهی کردند.