kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
سرلشکر قاسم سلیمانی:

روح ایثار فکر تهاجم را از ذهن دشمن محو کرد

سرلشکر قاسم سلیمانی گفت:‌ روح ایثار و فداکاری، روح حیات جامعه و مایه پیروزی است، همچنان که اداره نود درصد جنگ در اختیار مردم بود. این روحیه باعث شد فکر تهاجم از ذهن دشمن محو شود.

به گزارش فارس، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در همایش ایثارگران و دفاع مقدس که در محل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه اداره نود درصد جنگ در اختیار مردم بود، گفت: لشکر ۴۱ ثارالله نماد مقاومت بود که از سه استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کرمان تشکیل شده بود.
سردار سلیمانی ادامه داد: عملیات‌های دفاع مقدس از جمله بیت المقدس و ثامن الائمه و فتح المبین جز عملیات‌های سرنوشت‌سازی بود که به همه اراضی اشغالی پایان داد و ما سیزده عملیات سرنوشت ساز داشتیم و در عملیات والفجر، لشکر ۴۱ افتخارآفرین بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه صد و بیست هزار کرمانی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفتند، افزود: به عنوان یک کرمانی افتخار می‌کنم چنین نسبی دارم و زادگاهم دیار کریمان است. کرمانی‌ها به شهید میرحسینی از سیستان و بلوچستان به عنوان فرمانده واقعی کشور که به تنهایی یک لشکر بود، شهید شهسواری که با دست‌های بسته در محاصره، دشمن را به زانو درآورد و شهید محمدرضا فرخی که از بندرعباس بود و در لحظه‌های آخر عمر خود با بدن غرق در خون گفت حقم را ادا کردم، افتخار می‌کنند.
وی تصریح کرد: جامعه‌ای که ایثار در آن وجود داشته باشد می‌تواند به پیروزی و سربلندی دست یابد و ایثار باید در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پیدا کند. جنگ تحمیلی از استثنایی‌ترین حوادث در دنیا بود که در آن شرایط، کاروان‌های عظیم مردمی با روحیه‌ای بسیار قوی به سمت جبهه به راه می‌افتاد. جبهه یک مدرسه انسان‌ساز و اثرگذاری بود که تا ابد اثرش جاودان خواهد ماند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه رفتار صدام از گرگ هم بدتر بود، گفت: نیازهای جبهه توسط خانواده‌ها و به‌ویژه خانواده‌های محروم مانند زابل که خودش مرکز محرومیت است تامین می‌شد و همین ایثارگری مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو می‌کرد.
وی به شهید تاجیک که از روی پل کانال ماهیگیری عبور می‌کرد و در حین شهادت هرگز کمر خود را خم نکرد و ایستاده می‌دوید اشاره کرد و افزود: امید است روح ایثار و فداکاری که روح حیات جامعه است، مستدام باشد و بتوانیم راه شهدا و امام راحل(ره) را ادامه دهیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: ما در جامعه‌ای با عطر شهادت و ایثار زندگی می‌کنیم و عطر جانفشانی، فرهنگ مقاومت و پایداری در جای جای سرزمین ایران مشهود است و لازم است وظایف خود را در جایگاه خود به‌درستی انجام دهیم.