kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

حوادث کوتاه از کشور

    زمین لرزه‌های زنجیره‌ای در جوادآباد ورامین
تهران- ایرنا: مؤسسه لرزه‌نگاری کشور وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که شش زمین لرزه پنجشنبه شب منطقه جوادآباد ورامین را لرزاند که شدیدترین آن 4/1 و ضعیف‌ترین آن 1/5 درجه ریشتر بود.
به گزارش این مؤسسه، زمین‌لرزه 4/1 ریشتری در ساعت 23 و 12 دقیقه و 14 ثانیه در عمق 13 کیلومتری زمین و در 17 کیلومتری جوادآباد تهران، 20 کیلومتری پیشوا و 26 کیلومتری ورامین روی داد. این زمین لرزه‌ها تلفات و خسارتی در پی نداشت.
2 کشته در واژگونی 2 خودرو
کاشان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: براثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور ترانزیتی شهر بهاباد به اردستان تنها سرنشین این حادثه در دم جان باخت و راننده خودرو نیز به علت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ پاسدار رحمت‌الله مهرانفر افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری سمند با پنج سرنشین در محور ترانزیتی بهاباد به بادرود، یکی از سرنشینان خودرو به علت جراحات وارده در دم فوت کرد و چهار سرنشین این خودرو به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه، عدم توجه راننده به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را دلیل این سانحه اعلام کردند.
هلاکت قاچاقچی
سرویس شهرستانها: فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از هلاکت یک قاچاقچی و کشف 35 کیلوگرم مواد افیونی توسط مرزداران هنگ مرزی تایباد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرتیپ دوم پاسدار «محمد کاظم تقوی» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در پی اخبار واصله به هنگ مرزی تایباد، مبنی بر ورود مواد مخدر توسط قاچاقچیان مسلح از حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد، بلافاصله موضوع در دستور کار عملیاتی مرزبانان این هنگ قرار گرفت.
وی افزود: مرزداران با اشرافیت اطلاعاتی در مبادی ورودی احتمالی قاچاقچیان کمین نموده و با سوداگران مرگ درگیر شدند، که در این درگیری مرزداران یک قاچاقچی مواد مخدر را به هلاکت رساندند و مابقی قاچاقچیان که تاب مقابله با مرزداران این فرماندهی را نداشتند، با استفاده از عوارض طبیعی زمین و تاریکی شب به آنسوی مرز متواری شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: مرزداران هنگ مرزی تایباد هنگام پاکسازی محل درگیری، موفق شدند 35 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش را کشف کنند.
سرعت زیاد 2 قربانی گرفت
زاهدان- ایرنا: رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دیروز در کیلومتر 30 محور نیکشهر- ایرانشهر بلافاصله گشت تصادفات برای بررسی صحنه در محل حضور یافت.
محمدرضا کورس افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری پژو پارس به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد که براثر شدت ضربه وارده راننده و یک سرنشین این خودرو در محل حادثه جان خود را از دست دادند.
برق جان یک نفر را گرفت
اراک- ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از جان باختن یک نفر به دلیل نقص فنی سیستم برق ساختمانی در اراک خبر داد.
سرهنگ سید احمد خسروی گفت: این فرد میانسال روز چهارشنبه در پشت بام منزلش دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
وی افزود: جسد این فرد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
کشف 2 انبار گوشی تلفن همراه
سرویس شهرستانها: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان فارس یک هزار و 581 دستگاه گوشی تلفن به ارزش تقریبی 7 میلیارد و 200 میلیون ریال در شیراز کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: مأموران از نگهداری تعدادی کالای قاچاق در دو باب منزل واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع و با اخذ مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ «سیروس حیدری» ادامه داد: در بازرسی از این دو باب منزل تعداد یک هزار و 581 دستگاه گوشی تلفن کشف و در این راستا سه نفر متهم دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه دو دستگاه خودرو پژو پارس و پژو 405 متعلق به متهمان نیز توقیف شد.
منزل پدر زن انبار مواد مخدر داماد
قم- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف بیش از یک کیلو گرم هروئین متعلق به داماد از منزل پدر همسرش خبر داد.
سرهنگ هادی دیده‌ور گفت: با اطلاع مأموران یکی از کلانتری‌های قم از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر، اطلاعات اولیه جمع‌آوری و با هماهنگی مقام قضائی از منزل مورد نظر بازدید و با بکارگیری شگردهای پلیسی از محل نگهداری مواد مطلع و در نهایت بیش از یک کیلو هروئین کشف کردند.
وی افزود: صاحب منزل، مواد مکشوفه را متعلق به داماد خود دانست و با هوشیاری مأموران، داماد و همدست وی شناسایی و دستگیر شدند.
دیده‌ور ادامه داد: از متهمان یک دستگاه خودرو پژو 405 و چندین خط تلفن همراه و 4 دستگاه گوشی تلفن همراه توقیف شد.
کشف داروهای غیرمجاز در محلات
اراک- ایرنا: فرمانده انتظامی محلات از کشف داروهای غیرمجاز از یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرامرز گودرزی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در تحقیقاتی، مطلع شدند که شخصی در تهیه و توزیع قرص و شربت‌های ترامادول و متادون و همچنین انواع قرص‌های غیر مجاز فعالیت می‌کند.
وی افزود: پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان، فرد مورد نظر را در مغازه آرایشی بهداشتی خود شناسایی و دستگیر کردند.
گودرزی ادامه داد: در بازرسی از مغازه این فرد، 18 هزار و 500 عدد قرص متادون و ترامادول، 6 هزار و 600 سی‌سی شربت متادون و 21 هزار عدد انواع قرص‌های دیگر غیرمجاز و مقداری ماده مخدر صنعتی شیشه کشف شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از انجام مراحل مقدماتی و تشکیل پرونده قضایی به همراه موارد کشف شده جهت سیر روند قانونی، تحویل مقام قضایی شد.
سقوط مرگ‌آفرین از تیر برق
یزد- فارس: فرمانده انتظامی اشکذر گفت: با اعلام خبر فوت فردی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در یکی از خیابان‌های اصلی رضوانشهر، بلافاصله مأموران کلانتری مرکز، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
ثقفی افزود: با حضور مأموران در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوان 27 ساله‌ای به هویت ع.آ در هنگام تعمیر شبکه هوایی، به دلیل فرسودگی پایه تیر برق، همراه با تیر برق سقوط کرده و در اثر شدت جراحات وارده در محل جان خود را از دست داده است.
وی ادامه داد: جسد وی با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.