kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

پارکی روی آسمان

پارک آسماني سندز سنگاپور يکي از شگفت انگيزترين محوطه هاي تفريحي دنياست که در ارتفاع ۲۰۰ متری بر بام سه برج ۵۵ طبقه هتل مارینا بی‌سندز قرار گرفته و این سه برج را به هم متصل می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، پارک آسمانی سندز که یک شگفتی مهندسی است، به شکل یک کشتی بزرگ، به طول 340 متر با گنجایش 3900 نفر و یک استخر به طول 150 متر، بر بام 3 آسمانخراش در کنار ساحل زيباي ماريناي سنگاپور قرار گرفته است  وبه عنوان بزرگترین مکان عمومی معلق دنیا ،شناخته می‌شود.
براي ساخت این استخر، مهندسان زيادي دور هم جمع شده‌اند و کف و ديواره هاي آن را با استفاده از 182 تن استيل مقاوم سازي شده، پوشانده‌اند، طوري که حالا اين استخر تحمل 380 هزار گالن آب را دارد.
برای آنکه ارتعاش‌های طبیعی برج‌ها به راحتی انجام شود،۴ مفصل متحرک در زیر استخر در نظر گرفته شده است. هر کدام از این ۴ مفصل، محدوده حرکتی خاص خود را دارد که با توجه به موقعیت آن طراحی شده، اما محدوده حرکتی کل استخر بر روی برجها در حدود ۵۰۰ میلیمتر است.
علاوه بر مشکل وزش باد، مشکل نشست زمین نیز در ساخت این استخرمطرح بوده که برای رفع آن مهندسان جک‌هایی داخل سه برج نگهدارنده پارک در نظر گرفتند که می‌توانند در ۵۰۰ نقطه در زیر سیستم استخر تنظیم شوند و از برج‌ها در مقابل زلزله و توفان هاي شديد محافظت کنند.