kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶

چنگ اندازی وزیر جنگ آل‌سعود بر بزرگ‌ترین ابزار سرقت بیت‌المال

«محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور پس از قبضه شرکت آرامکو(شرکت ملی نفت عربستان)، با به دست گرفتن پروژه‌های توسعه حرمین شریفین روند تسلط بر بزرگترین ابزار سرقت بیت‌المال را هم تکمیل کرد.


«محمد بن سلمان» پسر پادشاه عربستان مراحل رسیدن به پادشاهی را مرحله به مرحله طی می‌کند. وی در ابتدا با حذف رقبا توانست جانشین ولیعهد شود و اکنون گویا برای کنار زدن ولیعهد نیز نقشه دارد. «محمد بن سلمان» ابزار این هدف خود را تسلط بر اقتصاد و مراکز نظامی عربستان انتخاب کرده است. به گزارش تسنیم، فعال و وبلاگ نویس مشهور سعودی معروف به «مجتهد» که گفته می‌شود یک شاهزاده عربستانی است، فاش کرد که «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد سعودی و وزیر دفاع این کشور پس از در اختیار گرفتن شرکت آرامکو و معاملات تسلیحاتی، اکنون پروژه‌های مربوط به توسعه حرمین شریفین را در دست گرفته است و به این ترتیب با تسلط بر بزرگترین ابزار سرقت بیت المال، این روند را تکمیل می‌کند.
«مجتهد» فاش کرده که «محمد بن سلمان» با استفاده از دستور پادشاهی توانست شرکت «بن لادن» را که یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری در جهان عرب به شمار می‌آید، کنار زده و تمام پروژه‌های آن را به شرکت پیمانکاری «نسما» که متعلق به خود اوست،  اختصاص دهد به اضافه اینکه مالکیت تجهیزات شرکت «بن لادن» را به «نسما» منتقل کرد. اما وی به این نیز اکتفا نکرد بلکه یک تیم را مامور کرده تا سایر معاملات مرتبط با توسعه و نگهداری حرمین شریفین مکه و مدینه را پیگیری کرده تا بتواند شخصا درآمدهای هرگونه معامله در این خصوص را در اختیار بگیرد.
به گفته این فعال سعودی، «محمد بن سلمان» همچنین دستور داده تمام املاک و مستغلات مکه و مدینه که سند محکمی ندارند، به نام او به ثبت برسد و بر این اساس صدها مالک از خانواده اشرافی و یا مالکان دیگر املاک خود را که با سند مالکیت جدید ثبت نشده است،  از دست خواهند داد و وی نیز از این راه  ثروت کلانی چند صد میلیاردی از آن خود می‌کند.
پیش از این، شورای عالی اقتصادی عربستان با اعلام انحلال «شورای عالی امور نفت و معادن» و تاسیس «شورای هیئت امنای آرامکو»، «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع را به عنوان رئیس هیئت امنای آن انتخاب کرد. شرکت نفت آرامکو، بزرگترین شرکت نفت عربستان و جهان محسوب می‌شود.