kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶

اسرائیل از درون فرومی‌پاشد(گزارش خبری)

پژوهش‌های انجام شده به دست سازمان‌های یهودی نشان می‌دهد وابستگی یهودیان جهان به «صهیونیسم» روز به روز در حال کاهش است و این موضوع نگرانی مقامات صهیونیسم را برانگیخته است.

به گزارش فارس، اخیرا اختلافاتی میان یک سازمان موسوم به «آژانس یهودیان مهاجرت کرده» و «ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی» رخ داد، این اختلافات پس از آن به وجود آمد که وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، «نفتالی بنت» رهبر ائتلاف شهرک‌سازی را مسئول اداره طرحی با هدف تقویت وابستگی  پیروان دیانت یهودی در کشورهایشان به دینشان و نیز به صهیونیسم کرد. علت دادن چنین ماموریتی تضعیف شدید وابستگی به صهیونیسم اعلام شده است، مسئله‌ای که صهیونیست‌ها را بسیار نگران کرده است. چرا که وابستگی به صهیونیسم عامل اصلی مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی است.
«برهوم جرایسی» تحلیلگر عرب در گزارشی در این باره نوشت: «حکومت اسرائیل 150 میلیون دلار برای این طرح اختصاص داده است. آژانس یهودیان بیم آن دارد که این طرح به یک طرح حزبی تبدیل شود که جریان افراطی دینی رژیم صهیونیستی بر آن مسلط شود به نحوی که با توجه به طبیعت جوامع یهودیان موفقیت‌های این طرح را محدود کند.» پژوهشگاه‌های صهیونیستی در سال‌های اخیر اعلام کرده‌اند وابستگی یهودیان جهان به دیانتشان کاهش یافته و این موضوع منجر به دور شدن آنها از سازمان‌های دینی، آموزشی و تربیتی یهودی و به تبع آن دوری از سازمان‌های صهیونیستی شده است.
به عنوان مثال نتایج پژوهش انجام شده درباره یهودیان آمریکا که جمعیت آنها حدود پنج میلیون نفر است نشان می‌دهد 50 درصد آنها به دین‌های دیگر روی آورده‌اند، 50 درصد یهودیان آمریکا هم هیچ وابستگی به اسرائیل حس نمی‌کنند و فقط 20 درصد از یهودیان آمریکا زیر سن 35 سال حس وابستگی به اسرائیل دارند و 70 درصد آنها هرگز به فلسطین اشغالی سفر نکرده‌اند. از سوی دیگر اسرائیلی‌هایی که در خارج از فلسطین اشغالی متولد می‌شوند بسیار از هویت و فرهنگ صهیونیستی به دور هستند. از مهم‌ترین دلایل کم شدن تعداد یهودیان در جهان ادغام آنها با دیگر ملت‌ها به ویژه از طریق ازدواج است، زیرا براساس دیانت یهود فقط زمانی که مادر شخص یهودی باشد، برای یهودی شناختن وی کافی است همانگونه که اگر پدر یک نفر یهودی باشد اما مادرش نه، یهودی محسوب نمی‌شود.
ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی از سال 2006 تلاش کرده که با اجرای برنامه‌های مختلف فعالیت جنبش صهیونیسم را شدت بخشد و جلوی موج دوری از یهودیت و صهیونیسم را بگیرد. یک مقام وابسته به نهاد موسوم به «وزارت مهاجرت‌کننده» اسرائیل در این مورد گفت:« در سال‌های اخیر عقب‌نشینی گسترده‌ای از هویت یهودی در میان جوامع یهودی در سرتاسر جهان شاهد هستیم.» این عامل در کنار مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را باز هم تسریع کند.